ЄВРОПЕЙСЬКІ ГРАНТИ У КОНТЕКСТІ НЕФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.232104Ключові слова:
неформальна освіта, грантовий проєкт, здобувачі вищої освіти, майбутні вчителі початкової школи, ресурсні писемні практикиАнотація
Метою роботи є опис можливостей використання європейських грантових проєктів в умовах неформальної освіти здобувачів вищої школи України.
Методологія наукової розвідки побудована на теоретичних (аналіз, синтез, абстрагування, систематизація, узагальнення) та емпіричних (педагогічне спостереження, анкетування, педагогічна бесіда, самоспостереження, рефлексія) методах наукового дослідження. Методологічною основою статті є положення теорії пізнання; теорії професійного становлення; теорії педагогіки творчості; теорії педагогічного партнерства та теорії психологічної резильєнтності.
Наукова новизна полягає в тому, що вперше запропоновано використання грантових проєктів як інноваційної форми освітньої діяльності в контексті неформальної освіти здобувачів закладів вищої освіти, зокрема майбутніх учителів початкових класів.
Висновки. У науковому дослідженні проаналізовано концепт «неформальна освіта», уточнено визначення поняття, виокремлено принципи та засади неформальної освіти, систематизовано види та форми, а також описано можливості реалізації європейських грантів у контексті неформальні освіти на прикладі авторського досвіду розробки та імплементації освітнього грантового проєкту «Англомовні ресурсні практики для майбутніх учителів початкової школи в умовах невизначеного часу» у межах міжнародного проєкту «Розвиток культури демократії в педагогічній освіті в Норвегії, Україні та Палестині» викладачами Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка Максак І.В. і Радченко М.В.
Посилання
Bakhrushyn, V. (2016) Neformalna ta informalna osvita: navishcho vony nam potribni? [Non-formal and Informal Education: What do we need them for?] / Portal hromadskykh ekspertiv «Osvitnia polityka». Retrieved from: http://education-ua.org/ru/articles/872-neformalna-ta-informalna-osvita-navishcho-voni-nam-potribni.
Keda, M., Petrovska, Yu. (2020) Vyklyky rozvytku neformalnoi osvity v konteksti yevrointehratsiinoho postupu Ukrainy [Non-formal Education Challenges in the Context of European Integration of Ukraine]. Retrieved from: https://essuir.sumdu.edu.ua/bitstreamdownload /123456789/78513/3/konferentsiya_values. pdf.pdf#page=139.
Marchenko, O., Sushko, D. (2018). Metodychni rekomendatsii shchodo uchasti u hrantovykh prohramakh i konkursakh [Method Guide on Grant Programmes and Contests Participation]. Dnipro: DDUVS.
Pavlyk, N. (2015). Rol neformalnoi osvity u protsesi profesiinoi pidhotovky maibutnikh sotsialnykh pedahohiv [The Role of Non-formal Education while Preservice Social Educators’ Professional Training]. Novi tekhnolohii navchannia [New Technologies of Education]: nauk.-metod. zb. Instytut innovatsiinykh tekhnolohii zmistu osvity MON Ukrainy. Kyiv, Vyp. 86, Chastyna 2, 77-70.
Plynokos, D., Kovalenko, M. (2016). Neformalna osvita: teoretychni aspekty i naukovi pidkhody [Non-formal Education: Theoretical Aspects and Scientific Approaches]. Naukovi pratsi Kirovohradskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu. Ekonomichni nauky [Scientific Works of Kirovohrad National Technical University], Vyp. 29, 53-60.
Polozhennia pro orhanizatsiiu osvitnioho protsesu v Natsionalnomu Universyteti «Chernihivskyi Kolehium» imeni T. H. Shevchenka [Regulations on the Educational Process Organization at T.H. Shevchenko National University «Chernihiv Colehium»]. Retrieved from htps://drive.google.com/file/d/1trqn0NG5l79 caOb5m Oe94 RZJMt6WmpVf/view.
Pro osvitu: Zakon Ukrainy vid 05.09.2017 r. № 2145-VIII [Law of Ukraine on Education from September 5, 2017, # 2145-VIII (2017, September 27)]. Holos Ukrainy, 10–22.
Trambovetska, N., Ivanik, O., Havinek-Daharuliia, M., Karavai, A., Yatsyk, V. (2015). Posibnyk dlia treneriv neformalnoi osvity [Guide for Non-formal Education Trainers]: navch. posib. Kyiv: Insha Osvita.
Shapochkina, O. (2012) Suchasni tendentsii rozvytku neformalnoi osvity maibutnikh uchyteliv u Nimechchyni [Contemporary Tendencies of Non-formal Education Development in Preservice Teachers in Germany]. Extended abstract of Candidate’s thesis. Kyiv, Ukraine [in Ukrainian].
Hoppers, W. (2006). Non-formal education and basic education reform: a conceptual review. Paris. Retrived from: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED495405.pdf.
Jousaf, M. Types of Education: Formal, In-Formal and Non-Formal Education of 2020. Retrived from: https://scholarshipfellow.com/types-of-education-formal-in-formal-and-non-formal-education/