ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ ДО РУХОВОЇ АКТИВНОСТІ В УЧНІВ 10-11 КЛАСІВ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253113Ключові слова:
мотивація, рухова активність, здоровий спосіб життя, учні 10 - 11 класів, педагогічні умовиАнотація
Мета статті – визначити педагогічні умови формування мотивації до рухової активності в учнів 10-11 класів.
Методологія. У дослідженні використано теоретичні методи: абстрагування, аналіз, синтез та узагальнення наукових джерел, що дало можливість з’ясувати сучасний стан розроблення проблеми формування мотивації до рухової активності в учнів 10-11 класів, систематизувати та узагальнити інформацію про досліджуваний об’єкт; порівняння та зіставлення – для порівняння підходів учених до досліджуваного феномену, уточнення ключових понять.
Наукова новизна полягає у здійсненні аналізу теоретичних і науково-методичних засад проблеми формування мотивації до рухової активності в учнів, визначенні педагогічних умов формування мотивації до рухової активності в учнів 10-11 класів.
Висновки. Зроблено висновки про те, що вивчення умов формування мотивації до рухової активності в учнів є актуальною проблемою в системах фізичного виховання різних країн. Аналіз наукової літератури з проблеми дослідження свідчить, що рухова активність є потужним засобом зміцнення здоров’я, здорового способу життя, профілактики шкідливих звичок, запобігання тих негативних явищ, які мають місце в сучасному способі життя учнів, зокрема 10-11 класів: зростання розумового та психоемоційного напруження процесу навчання, переважання дистанційної форми навчання, зниження рухової ініціативи тощо. Аналіз психолого-педагогічної літератури, результатів експериментальних досліджень учених із зазначеної проблеми, вивчення зарубіжного та вітчизняного педагогічного досвіду з проблеми мотивації навчальної діяльності учнів на уроках фізичної культури, анкетування вчителів дало змогу виявити педагогічні умови, які можуть забезпечити ефективність формування мотивації до рухової активності в учнів 10-11 класів. Подальші дослідження можуть бути спрямовані на перевірку ефективності визначених педагогічних умов формування мотивації до рухової активності в учнів 10-11 класів.