ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ ДО РУХОВОЇ АКТИВНОСТІ В УЧНІВ 10-11 КЛАСІВ

Автор(и)

  • Микола Носко Доктор педагогічних наук, професор, радник ректора Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка, Дійсний член (академік) НАПН України https://orcid.org/0000-0001-9903-9164
  • Дмитро Дорошенко Аспірант, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-3094-1798
  • Юлія Носко Доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри дошкільної та початкової освіти, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0003-1077-8206

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.253113

Ключові слова:

мотивація, рухова активність, здоровий спосіб життя, учні 10 - 11 класів, педагогічні умови

Анотація

Мета статті – визначити педагогічні умови формування мотивації до рухової активності в учнів 10-11 класів.

Методологія. У дослідженні використано теоретичні методи: абстрагування, аналіз, синтез та узагальнення наукових джерел, що дало можливість з’ясувати сучасний стан розроб­лення проблеми формування мотивації до рухової активності в учнів 10-11 класів, система­тизувати та узагальнити інформацію про досліджуваний об’єкт; порівняння та зіставлення – для порівняння підходів учених до досліджуваного феномену, уточнення ключових понять.

Наукова новизна полягає у здійсненні аналізу теоретичних і науково-методичних засад проблеми формування мотивації до рухової активності в учнів, визначенні педагогічних умов формування мотивації до рухової активності в учнів 10-11 класів.

Висновки. Зроблено висновки про те, що вивчення умов формування мотивації до рухової активності в учнів є актуальною проблемою в системах фізичного виховання різних країн. Аналіз наукової літератури з проблеми дослідження свідчить, що рухова активність є потужним засобом зміцнення здоров’я, здорового способу життя, профілактики шкідливих звичок, запобігання тих негативних явищ, які мають місце в сучасному способі життя учнів, зокрема 10-11 класів: зростання розумового та психоемоційного напруження процесу навчання, переважання дистанційної форми навчання, зниження рухової ініціативи тощо. Аналіз психолого-педагогічної літератури, результатів експериментальних дослід­жень учених із зазначеної проблеми, вивчення зарубіжного та вітчизняного педагогічного досвіду з проблеми мотивації навчальної діяльності учнів на уроках фізичної культури, анкетування вчителів дало змогу виявити педагогічні умови, які можуть забезпечити ефективність формування мотивації до рухової активності в учнів 10-11 класів. Подальші дослідження можуть бути спрямовані на перевірку ефективності визначених педагогічних умов формування мотивації до рухової активності в учнів 10-11 класів.

Downloads

Опубліковано

24.07.2025

Номер

Розділ

БІОМЕХАНІЧНІ, ПЕДАГОГІЧНІ, МЕДИКО-БІОЛОГІЧНІ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА СПОРТУ