ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ СПОРТИВНО-ОЗДОРОВЧОГО ТАБОРУ ДЛЯ ДІВЧАТ-ВОЛЕЙБОЛІСТОК 13-16 РОКІВ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253117Ключові слова:
волейбол, спортивно - оздоровчий табір, дівчата 13 - 16 років, фізична підготовка, функціональний стан, тренувальна програмаАнотація
Мета роботи: розробити та обґрунтувати програму тренувань для дівчат-волейболісток 13-16 років, адаптовану до умов спортивно-оздоровчого табору з урахуванням основних закономірностей тренувального процесу, фізіологічних особливостей дівчат та їхнього поточного рівня фізичної підготовленості.
Методологія. Дослідження базується на комплексному підході, що включає аналіз наукової літератури щодо організації спортивно-оздоровчих таборів і підготовки юних волейболісток, тестування фізичної підготовленості, оцінку функціонального стану серцево-судинної системи та статистичний аналіз взаємозв’язків між віком, рівнем підготовленості й функціональним станом серцево-судинної системи. У дослідженні взяли участь 24 дівчини віком 13-16 років, дослідницький процес проводився відповідно до етичних норм.
Наукова новизна. Удосконалено підхід до організації тренувального процесу в спортивно-оздоровчому таборі, враховуючи фізіологічні особливості, рівень фізичної підготовленості та функціональний стан дівчат-волейболісток. Запропоновано практичні рекомендації щодо адаптації навантажень відповідно до індивідуальних потреб спортсменок та умов тренувального середовища.
Висновки. Дослідження підтвердило необхідність попередньої оцінки функціонального стану серцево-судинної системи перед початком тренувального процесу. Встановлено, що рівень фізичної підготовленості дівчат 13-16 років не корелює з індексом Руф’є чи віком, що унеможливлює ефективне групування за цими критеріями та підкреслює важливість індивідуального підходу до тренувальних навантажень. Первинне тестування показало, що загальний рівень фізичної підготовленості є нижчим за очікуваний, особливо щодо силових показників, витривалості та координації. Розроблено адаптовану тренувальну програму, що передбачає збільшення обсягу вправ для розвитку сили й координації, індивідуалізацію аеробних навантажень та посилену психологічну підтримку.