ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ УМОВИ ПІДГОТОВКИ ПЕДАГОГІВ ЗАКЛАДІВ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ДО ВЗАЄМОДІЇ З БАТЬКАМИ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.232108Ключові слова:
організаційно-методичні умови, заклади позашкільної освіти, батьки, здобувачі освіти, проблемне навчанняАнотація
Мета статті – обґрунтувати організаційно-методичні умови підготовки педагогів закладів позашкільної освіти до взаємодії з батьками.
Методологія. Під час обґрунтування організаційно-методичних умов підготовки педагогів закладів позашкільної освіти до взаємодії з батьками застосовано низку методів дослідження, зокрема: аналіз нормативно-правової бази, що регулює реформаційні процеси в освітній галузі на сучасному етапі, й наукової літератури з проблеми дослідження; порівняльно-зіставний – для вивчення поглядів різних учених на порушену проблему; систематизації й узагальнення – для формулювання висновків.
Наукове дослідження передбачало оптимальне поєднання положень кількох методологічних підходів, зокрема: компетентнісного як засадничого для реформування освітньої галузі на сучасному етапі; діяльнісного, що передбачає підготовку педагогів закладів позашкільної освіти до роботи з батьками через активну діяльність; аксіологічного для визначення особливостей формування ціннісно-світоглядних орієнтирів педагогів закладів позашкільної освіти для ефективної роботи з батьками.
Наукова новизна полягає у визначенні й описі організаційно-методичних умов підготовки педагогів закладів позашкільної освіти до взаємодії з батьками для реалізації вимог Концепції «Нова українська школа».
Висновки. У процесі дослідження було визначено організаційно-методичні умови як компонент педагогічної системи, що має забезпечити ефективність підготовки педагогів до взаємодії з батьками в межах закладів позашкільної освіти, зокрема: позитивна мотиваційна настанова педагога на роботу з батьками в межах закладу позашкільної освіти; упровадження форм проблемного навчання для активізації пізнання та формування професійних умінь педагогів; використання міжпредметних зв’язків у процесі підготовки педагогів до взаємодії з батьками в межах закладів позашкільної освіти; застосування сучасних інформаційних технологій для навчання педагогів закладів позашкільної освіти засобів автономного розв’язання професійно спрямованих завдань.
Посилання
Artemov, V. Yu. (2014). Teoretychni ta metodychni osnovy formuvannia deontolohichnoi kompetentnosti fakhivtsiv iz orhanizatsii zakhystu informatsii z obmezhenym dostupom [Theoretical and methodological foundations of the formation of deontological competence of specialists in the organization of information protection with limited access]: dys. dokt. ped. nauk: 13.00.04 / In-t vyshchoi osvity NAPN. Kyiv.
Busel, V. T. (2004). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy [Great explanatory dictionary of the modern Ukrainian language]. Irpin: VTF «Perun».
Osadcha, K. P. (2010). Zasoby formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv informatyky [Means of formation of professional competence of future informatics teachers]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information technologies and teaching aids], 3 (17).
Sereda, N. A. (2000). Osnovni umovy pidhotovky profesiinoi samorealizatsii maibutnoho vchytelia [Basic conditions for the preparation of professional self-realization of the future teacher]. Nauka i suchasnist: zb. nauk. pr. NPU imeni Drahomanova [Science and modernity: a collection of scientific works of the Drahomanov State University], 2, 1, 159-160.
Khrykov, Ye. M. (2011). Pedahohichni umovy yak skladova naukovykh znan [Pedagogical conditions as a component of scientific knowledge]. Shliakh osvity [The way of education], 2, 11-15.
Shchokina, N. B. Problemne navchannia u pidhotovtsi maibutnikh vykladachiv [Problem-based learning in the training of future teachers]. Retrived from: https://dspace.nuph.edu.ua/bitstream/123456789/4450/1/_ Microsoft_Word_ docx.pdf.
Shakhov, V. I. (2007). Bazova pedahohichna osvita maibutnoho vchytelia: zahalnopedahohichnii aspekt: pidruchnyk [Basic pedagogical education of the future teacher: general pedagogical aspect: textbook]. Vinnytsia.