ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНОГО СТАВЛЕННЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ДО ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ ПРИ ВИВЧЕННІ ДИСЦИПЛІНИ «ОЗДОРОВЧА ГІМНАСТИКА»
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253165Ключові слова:
ціннісне ставлення, здобувач вищої освіти, здоровий спосіб життя, гімнастикаАнотація
У сучасній науці проблеми здоров’я та здорового способу життя нерідко виходять за межі охорони здоров’я. Оздоровлення життя будь-якого суспільства передбачає усвідомлення провідної ролі освіти у ствердженні самоцінності людської особистості, пріоритету загальнолюдських цінностей та базується на аксіологічному компоненті, який у фізичному вихованні розглядається як сукупність сталих цінностей фізичної культури.
Мета роботи полягає у розробці, удосконаленні та впровадженні у навчальний процес системи формування ціннісного ставлення здобувачів вищої освіти до здорового способу життя.
Методологія дослідження. Для досягнення поставленої мети було застосовано такі методи: аналіз літературних джерел для визначення теоретичних аспектів формування ціннісного ставлення до здорового способу життя; експериментальний метод для перевірки ефективності системи формування ціннісного ставлення до здорового способу життя; метод анкетування для оцінки рівня його сформованості в здобувачів вищої освіти; статистичний аналіз результатів експерименту.
Наукова новизна дослідження полягає у доповненні та удосконаленні системи формування ціннісного ставлення до здорового способу життя. Запропонована система дозволяє підвищити ефективність формування ціннісного ставлення здобувачів вищої освіти до здорового способу життя.
Висновки. Поняття здорового способу життя є набагато ширшим, ніж відмова від шкідливих звичок, дотримання раціонального режиму праці й відпочинку, здорове харчування, система розвивальних вправ, що виконують роль загартування та загального фізичного розвитку. До нього також належить ставлення до себе, до інших членів суспільства, до власного життя, а також розуміння сутності буття, життєвих цілей й цінностей. Тому, для виховання ціннісного ставлення до власного здоров’я необхідне як розширення уявлення про здоров’я, так й уміле використання усього спектру факторів, що чинять вплив на систему складових компонентів здоров’я (фізичний, психічний, соціальний й духовний), опанування комплексом оздоровчих, загальнозміцнювальних методів та технологій, свідоме формування спрямованості на здоровий спосіб життя.