ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНОГО СТАВЛЕННЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ДО ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ ПРИ ВИВЧЕННІ ДИСЦИПЛІНИ «ОЗДОРОВЧА ГІМНАСТИКА»

Автор(и)

  • Василь Синіговець Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методики фізичного виховання, Глухівський національний університет імені Олександра Довженка
  • Володимир Черняков Кандидат педагогічних наук, доцент, Національний університет «Чернігівська політехніка» https://orcid.org/0000-0002-3344-7648
  • Сергій Пильтяй Асистент кафедри теорії і методики фізичного виховання, Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка https://orcid.org/0000-0003-3231-7873

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.253165

Ключові слова:

ціннісне ставлення, здобувач вищої освіти, здоровий спосіб життя, гімнастика

Анотація

У сучасній науці проблеми здоров’я та здорового способу життя нерідко виходять за межі охорони здоров’я. Оздоровлення життя будь-якого суспільства передбачає усвідом­лення провідної ролі освіти у ствердженні самоцінності людської особистості, пріоритету загальнолюдських цінностей та базується на аксіологічному компоненті, який у фізичному вихованні розглядається як сукупність сталих цінностей фізичної культури.

Мета роботи полягає у розробці, удосконаленні та впровадженні у навчальний процес системи формування ціннісного ставлення здобувачів вищої освіти до здорового способу життя.

Методологія дослідження. Для досягнення поставленої мети було застосовано такі методи: аналіз літературних джерел для визначення теоретичних аспектів формування ціннісного ставлення до здорового способу життя; експериментальний метод для перевірки ефективності системи формування ціннісного ставлення до здорового способу життя; метод анкетування для оцінки рівня його сформованості в здобувачів вищої освіти; статистичний аналіз результатів експерименту.

Наукова новизна дослідження полягає у доповненні та удосконаленні системи формування ціннісного ставлення до здорового способу життя. Запропонована система дозволяє підвищити ефективність формування ціннісного ставлення здобувачів вищої освіти до здорового способу життя.

Висновки. Поняття здорового способу життя є набагато ширшим, ніж відмова від шкідливих звичок, дотримання раціонального режиму праці й відпочинку, здорове харчу­вання, система розвивальних вправ, що виконують роль загартування та загального фізич­ного розвитку. До нього також належить ставлення до себе, до інших членів суспільства, до власного життя, а також розуміння сутності буття, життєвих цілей й цінностей. Тому, для виховання ціннісного ставлення до власного здоров’я необхідне як розширення уявлення про здоров’я, так й уміле використання усього спектру факторів, що чинять вплив на систему складових компонентів здоров’я (фізичний, психічний, соціальний й духовний), опанування комплексом оздоровчих, загальнозміцнювальних методів та технологій, свідоме формування спрямованості на здоровий спосіб життя.

Downloads

Опубліковано

24.07.2025

Номер

Розділ

СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ ЗДОРОВ'Я ТА ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ У ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ