ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253134Ключові слова:
професійна компетентність, здобувач, вчитель фізичної культури, Нова українська школа, заклад загальної середньої освітиАнотація
Стаття присвячена формуванню професійної компетентності майбутніх вчителів фізичної культури закладів загальної середньої освіти. Представлено характеристику понять «компетентність», «компетенція», «професійна компетентність» учителів фізичної культури. Приведено перелік основних освітніх компонент підготовки бакалаврів.
Мета статті – розглянути проблему формування професійних компетентностей у майбутніх вчителів фізичної культури до професійної діяльності в закладах загальної середньої освіти.
Методологія. Методологічним підґрунтям розв’язання проблеми формування професійної компетентності майбутніх вчителів фізичної культури до роботи в закладах загальної середньої освіти були наукові праці провідних учених та директивні документи МОН України. У дослідженні використано загальнонаукові методи, а саме: аналіз науково-методичних літературних джерел, спостереження, бесіда, опитування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Педагогічний експеримент проходив в Житомирському державному університеті імені Івана Франка в 2022–2024 рр., в якому взяли участь здобувачі третього курсу (42 чол.; 22 – контрольна та 20 експериментальна групи) факультету фізичного виховання і спорту.
Наукова новизна. Встановлено, що професійні компетентності здобувачів залежать від рівня знань, умінь і навичок.
Висновки. Доведено, що професійна компетентність вчителя фізичної культури – це складне динамічне особистісне утворення, що складається із знань, умінь, навичок, досвіду ієрархічно взаємопов’язаних з особистісними якостями, які виявляються у різних компонентах професійної діяльності.