ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

Автор(и)

  • Григорій Грибан Доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри фізичного виховання та спортивного вдосконалення, Житомирський державний університет імені Івана Франка https://orcid.org/0000-0002-9049-1485
  • Павло Ткаченко Кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри фізичної та загальновійськової підготовки, Поліський національний університет https://orcid.org/0000-0003-4407-8611
  • Остап Скорий Старший викладач кафедри фізичної та загальновійськової підготовки, Поліський національний університет https://orcid.org/0000-0001-7876-1377
  • Павло Пилипчук Старший викладач кафедри фізичної та загальновійськової підготовки, Поліський національний університет https://orcid.org/0000-0002-4831-7395
  • Наталія Цимбалюк Викладач кафедри фізичного виховання та спортивного вдосконалення, Житомирський державний університет імені Івана Франка https://orcid.org/0009-0008-6078-2936

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.253134

Ключові слова:

професійна компетентність, здобувач, вчитель фізичної культури, Нова українська школа, заклад загальної середньої освіти

Анотація

Стаття присвячена формуванню професійної компетентності майбутніх вчителів фізичної культури закладів загальної середньої освіти. Представлено характеристику понять «компетентність», «компетенція», «професійна компетентність» учителів фізичної культури. Приведено перелік основних освітніх компонент підготовки бакалаврів.

Мета статті – розглянути проблему формування професійних компетентностей у майбутніх вчителів фізичної культури до професійної діяльності в закладах загальної середньої освіти.

Методологія. Методологічним підґрунтям розв’язання проблеми формування профе­сійної компетентності майбутніх вчителів фізичної культури до роботи в закладах загальної середньої освіти були наукові праці провідних учених та директивні документи МОН України. У дослідженні використано загальнонаукові методи, а саме: аналіз науково-мето­дичних літературних джерел, спостереження, бесіда, опитування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Педагогічний експеримент проходив в Житомирському державному університеті імені Івана Франка в 2022–2024 рр., в якому взяли участь здобувачі третього курсу (42 чол.; 22 – контрольна та 20 експериментальна групи) факуль­тету фізичного виховання і спорту.

Наукова новизна. Встановлено, що професійні компетентності здобувачів залежать від рівня знань, умінь і навичок.

Висновки. Доведено, що професійна компетентність вчителя фізичної культури – це складне динамічне особистісне утворення, що складається із знань, умінь, навичок, досвіду ієрар­хічно взаємопов’язаних з особистісними якостями, які виявляються у різних компо­нентах професійної діяльності.

Downloads

Опубліковано

24.07.2025

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА СПОРТУ