ВДОСКОНАЛЕННЯ МЕТОДИКИ ФОРМУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253140Ключові слова:
заклади вищої освіти, педагогічна компетентність, майбутні учителі фізичного виховання, методика педагогічної підготовки, професійна підготовкаАнотація
Актуальність статті зумовлена нагальною потребою якісного кадрового забезпечення соціально-економічного розвитку країни в умовах воєнного стану. При цьому на законодавчому рівні визначено пріоритетність покращення рівня здоров’я, фізичної підготовленості громадян, формування й активізації у них особистісної потреби щодо здоров’язбереження, фізкультурно-оздоровчої діяльності та здорового способу життя.
Мета роботи. Висвітлити особливості методики формування педагогічної компетентності здобувачів вищої фізкультурно-педагогічної освіти та запропонувати шляхи її вдосконалення.
Наукова новизна. Полягає в обґрунтуванні основних напрямів вдосконалення методики педагогічної підготовки майбутніх учителів фізичного виховання під час навчання у ЗВО фізкультурного профілю.
Висновки. Педагогічна підготовка здобувачів вищої фізкультурно-педагогічної освіти має відрізнятися системним характером змісту, опиратися на новітні наукові досягнення, спрямовуватися на комплексне розв’язання актуальних завдань розвитку їхньої педагогічної компетентності, цілеспрямовану перебудову свідомості всіх суб’єктів фізкультурно-педагогічної освіти у ЗВО в напрямі цілісного бачення процесу фізичного виховання школярів.
Зміст педагогічної підготовки майбутніх учителів фізичного виховання у ЗВО фізкультурного профілю передбачає: інтегрування теоретичних і методичних психолого-педагогічних знань, вироблення та розвиток практичних умінь і навичок педагогічної діяльності в галузі фізичної культури, різні форми самоосвітньої діяльності, що сприяють особистісному саморозвитку та професійному самовдосконаленню здобувачів фізкультурно-педагогічної освіти.
У подальших дослідженнях потрібно розробляти питання вдосконалення навчально-методичного забезпечення й освітніх технологій підготовки вчителів фізичного виховання на рівні бакалаврату та магістратури; комплексному аналізі педагогічного забезпечення фізкультурно-оздоровчих програм і технологій тощо.