ВДОСКОНАЛЕННЯ МЕТОДИКИ ФОРМУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Андрій Литвин Доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри практичної психології та педагогіки Львівського державного університету безпеки життєдіяльності https://orcid.org/0000-0002-7755-9780
  • Лариса Руденко Доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри практичної психології та педагогіки Львівського державного університету безпеки життєдіяльності https://orcid.org/0000-0003-1351-4433
  • Людмила Боровик Доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри загальнонаукових та інженерних дисциплін, Національної академії Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького https://orcid.org/0000-0003-2949-2187
  • Валерій Соловйов Доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри педагогіки та психології Львівського державного університету фізичної культури імені Івана Боберського https://orcid.org/0000-0003-3936-0559

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.253140

Ключові слова:

заклади вищої освіти, педагогічна компетентність, майбутні учителі фізичного виховання, методика педагогічної підготовки, професійна підготовка

Анотація

Актуальність статті зумовлена нагальною потребою якісного кадрового забезпе­чення соціально-економічного розвитку країни в умовах воєнного стану. При цьому на законодавчому рівні визначено пріоритетність покращення рівня здоров’я, фізичної підготовленості громадян, формування й активізації у них особистісної потреби щодо здоров’язбереження, фізкультурно-оздоровчої діяльності та здорового способу життя.

Мета роботи. Висвітлити особливості методики формування педагогічної компе­тентності здобувачів вищої фізкультурно-педагогічної освіти та запропонувати шляхи її вдосконалення.

Наукова новизна. Полягає в обґрунтуванні основних напрямів вдосконалення методики педагогічної підготовки майбутніх учителів фізичного виховання під час навчання у ЗВО фізкультурного профілю.

Висновки. Педагогічна підготовка здобувачів вищої фізкультурно-педагогічної освіти має відрізнятися системним характером змісту, опиратися на новітні наукові досягнення, спрямовуватися на комплексне розв’язання актуальних завдань розвитку їхньої педагогічної компетентності, цілеспрямовану перебудову свідомості всіх суб’єктів фізкультурно-педагогічної освіти у ЗВО в напрямі цілісного бачення процесу фізичного виховання школярів.

Зміст педагогічної підготовки майбутніх учителів фізичного виховання у ЗВО фізкуль­турного профілю передбачає: інтегрування теоретичних і методичних психолого-педагогічних знань, вироблення та розвиток практичних умінь і навичок педагогічної діяльності в галузі фізичної культури, різні форми самоосвітньої діяльності, що сприяють особистісному саморозвитку та професійному самовдосконаленню здобувачів фізкультурно-педагогічної освіти.

У подальших дослідженнях потрібно розробляти питання вдосконалення навчально-методичного забезпечення й освітніх технологій підготовки вчителів фізичного виховання на рівні бакалаврату та магістратури; комплексному аналізі педагогічного забезпечення фізкультурно-оздоровчих програм і технологій тощо.

 

Downloads

Опубліковано

24.07.2025

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА СПОРТУ