ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ ВПЛИВУ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ НА ФУНКЦІОНАЛЬНИЙ СТАН КАРДІОРЕСПІРАТОРНОЇ СИСТЕМИ УЧНІВ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253159Ключові слова:
серцево - судинна система, дихальна система, діти, школярі, фізичне виховання, фізичні вправи, диференційований підхідАнотація
У статті наведено результати дослідження впливу експериментальної програми з фізичного виховання за диференційованою методикою навчання на функціональний стан організму учнів, зокрема: серцево-судинної системи за змінами частоти серцевих скорочень, дихальної системи за функціональною пробою Генчі.
Мета дослідження – теоретично обґрунтувати та визначити вплив занять фізичними вправами за диференційованою методикою навчання на функціональний стан кардіореспіраторної системи організму учнів молодшого шкільного віку.
Методологія. Для розв’язання поставлених завдань використано комплекс взаємопов’язаних методів: теоретичний (аналіз і узагальнення спеціальної наукової літератури); педагогічні (тестування, педагогічне спостереження, педагогічний експеримент, опитування (анкетування); медико-біологічні – фізіометричні показники фізичного здоров’я; статистичні методи обробки отриманих даних.
Наукова новизна дослідження полягає у порівнянні фізіометричних показників кардіореспіраторної системи дітей 7-8 років при впливі чинної та експериментальної програм фізичного виховання.
Висновки. Встановлено, що впровадження експериментальної програми з фізичного виховання за диференційованою методикою навчання сприяє поліпшенню функціональних показників серцево-судинної та дихальної систем організму молодших школярів. Проведені дослідження спрямовані на підвищення ефективності фізичного виховання у розв’язанні оздоровчих завдань. Результат досліджень доводять суттєву ефективність застосування запропонованих засобів та методів тренування, що ґрунтуються на зміні адаптаційних особливостей кумулятивного та термінового характеру у фізичному стані школярів початкових класів.