ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ ВПЛИВУ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ НА ФУНКЦІОНАЛЬНИЙ СТАН КАРДІОРЕСПІРАТОРНОЇ СИСТЕМИ УЧНІВ

Автор(и)

  • Надія Коцур Доктор історичних наук, професор, Університет Григорія Сковороди в Переяславі https://orcid.org/0009-0003-3072-1706
  • Ольга Палієнко Кандидат історичних наук, доцент, Університет Григорія Сковороди в Переяславі https://orcid.org/0000-0002-1832-7154
  • Наталія Годун Кандидат історичних наук, доцент, Університет Григорія Сковороди в Переяславі https://orcid.org/0000-0003-4628-3061
  • Оксана Миздренко Кандидат історичних наук, доцент, Університет Григорія Сковороди в Переяславі https://orcid.org/0000-0002-3996-5825

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.253159

Ключові слова:

серцево - судинна система, дихальна система, діти, школярі, фізичне виховання, фізичні вправи, диференційований підхід

Анотація

У статті наведено результати дослідження впливу експериментальної  програми з фізичного виховання за диференційованою методикою навчання на функціональний стан організму учнів, зокрема: серцево-судинної системи за змінами частоти серцевих скорочень, дихальної системи за функціональною пробою Генчі.

Мета дослідження – теоретично обґрунтувати та визначити вплив занять фізичними вправами за диференційованою методикою навчання на функціональний стан кардіореспіраторної системи організму учнів молодшого шкільного віку.

Методологія. Для розв’язання поставлених завдань використано комплекс взаємо­пов’язаних методів: теоретичний (аналіз і узагальнення спеціальної наукової літератури); педагогічні (тестування, педагогічне спостереження, педагогічний експеримент, опитування (анкетування); медико-біологічні – фізіометричні показники фізичного здоров’я; статистичні методи обробки отриманих даних.

Наукова новизна дослідження полягає у порівнянні фізіометричних показників кардіо­респіраторної системи дітей 7-8 років при впливі чинної та експериментальної програм фізичного виховання.

Висновки. Встановлено, що впровадження експериментальної програми з фізичного виховання за диференційованою методикою навчання сприяє  поліпшенню функціональних показників серцево-судинної та дихальної систем організму молодших школярів. Проведені дослідження спрямовані на підвищення ефективності фізичного виховання у розв’язанні оздоровчих завдань. Результат досліджень доводять суттєву ефективність застосування запропонованих засобів та методів тренування, що ґрунтуються на зміні адаптаційних особливостей кумулятивного та термінового характеру у фізичному стані школярів початкових класів.

Downloads

Опубліковано

24.07.2025

Номер

Розділ

СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ ЗДОРОВ'Я ТА ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ У ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ