ТЕХНОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ ПСИХОЕМОЦІЙНОЇ СТІЙКОСТІ СТУДЕНТІВ ЗАСОБАМИ БОКСУ В ПРОЦЕСІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ

Автор(и)

  • Олексій Тимошенко Доктор педагогічних наук, професор, декан факультету фізичного виховання, спорту і здоров’я Українського державного університету імені Михайла Драгоманова https://orcid.org/0000-0002-5310-4941
  • Жанна Дьоміна Кандидат педагогічних наук, професор, завідувачка кафедри теорії та методики фізичного виховання Українського державного університету імені Михайла Драгоманова https://orcid.org/0000-0002-8315-6590
  • Олексій Михайліченко доцент, завідувач кафедри футболу і футзалу Українського державного університету імені Михайла Драгоманова https://orcid.org/0009-0008-1425-6513
  • Віктор Радзієвський Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри фізичного виховання і здоров'я, Національний медичний університет імені О.О. Богомольця https://orcid.org/0000-0002-3778-6081

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.253166

Ключові слова:

студенти, ментальне здоров’я, стрес, психоемоційна стійкість, бокс, фізичне виховання, вольові якості, сила нервової системи

Анотація

У статті обґрунтовано велике значення для збереження ментального здоров’я студентської молоді такої індивідуальної риси особистості як психоемоційна стійкість у зв’язку з підвищеною тривожністю та перманентною дією стресорів сучасного життя.  Визначено взаємозв’язок психоемоційної стійкості з різними вольовими якостями та психологіч­ними особливостями особистості здобувачів освіти та розкрито можливості її формування у процесі фізичного виховання за допомогою вправ ситуаційного характеру та швидкісно-силової спрямованості. Зважаючи на високу популярність боксу серед юнаків, підтверджено доцільність його використання для формування психоемоційної стійкості студентів.

Мета статті – перевірити ефективність технології формування психоемоційної стійкості студентів засобами боксу в процесі фізичного виховання

Методологія. У дослідженні використано методи оцінки психоемоційного стану та показників вольової сфери особистості студентів, зокрема методику САН (самопочуття, актив­ність, настрій), методикусамооцінки рівня тривожності Ч. Д. Спілбергера та Ю. Л. Ханіна, Бостон­ський тест самооцінки стресостійкості особистості, тест В. Ю. Щербатих для діагностики рівня стресу, хвилинний теппінг-тест у модифікації В. І. Рижкова для діагнос­тики сили нервової системи.

Наукова новизна полягає у науковому обґрунтуванні технології формування психо­емоційної стійкості студентів засобами боксу та підтвердженні її ефективності в процесі фізичного виховання.

Висновки. Важливою особливістю запропонованої технології формування психоемоційної стійкості студентів засобами боксу є урахування індивідуально-типологічних властивостей нервової системи як важливої прогностичної ознаки – предиктора, що відрізняється стабіль­ністю та мало піддається педагогічному впливу. Ефективність розробленої технології підтверджено статистично значущим покращенням показників психоемоційної стійкості студентської молоді.

Downloads

Опубліковано

24.07.2025

Номер

Розділ

СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ ЗДОРОВ'Я ТА ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ У ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ