ТЕХНОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ ПСИХОЕМОЦІЙНОЇ СТІЙКОСТІ СТУДЕНТІВ ЗАСОБАМИ БОКСУ В ПРОЦЕСІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253166Ключові слова:
студенти, ментальне здоров’я, стрес, психоемоційна стійкість, бокс, фізичне виховання, вольові якості, сила нервової системиАнотація
У статті обґрунтовано велике значення для збереження ментального здоров’я студентської молоді такої індивідуальної риси особистості як психоемоційна стійкість у зв’язку з підвищеною тривожністю та перманентною дією стресорів сучасного життя. Визначено взаємозв’язок психоемоційної стійкості з різними вольовими якостями та психологічними особливостями особистості здобувачів освіти та розкрито можливості її формування у процесі фізичного виховання за допомогою вправ ситуаційного характеру та швидкісно-силової спрямованості. Зважаючи на високу популярність боксу серед юнаків, підтверджено доцільність його використання для формування психоемоційної стійкості студентів.
Мета статті – перевірити ефективність технології формування психоемоційної стійкості студентів засобами боксу в процесі фізичного виховання
Методологія. У дослідженні використано методи оцінки психоемоційного стану та показників вольової сфери особистості студентів, зокрема методику САН (самопочуття, активність, настрій), методикусамооцінки рівня тривожності Ч. Д. Спілбергера та Ю. Л. Ханіна, Бостонський тест самооцінки стресостійкості особистості, тест В. Ю. Щербатих для діагностики рівня стресу, хвилинний теппінг-тест у модифікації В. І. Рижкова для діагностики сили нервової системи.
Наукова новизна полягає у науковому обґрунтуванні технології формування психоемоційної стійкості студентів засобами боксу та підтвердженні її ефективності в процесі фізичного виховання.
Висновки. Важливою особливістю запропонованої технології формування психоемоційної стійкості студентів засобами боксу є урахування індивідуально-типологічних властивостей нервової системи як важливої прогностичної ознаки – предиктора, що відрізняється стабільністю та мало піддається педагогічному впливу. Ефективність розробленої технології підтверджено статистично значущим покращенням показників психоемоційної стійкості студентської молоді.