ТЕХНОЛОГІЯ ДЕБРИФІНГУ В НАВЧАННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.232111

Ключові слова:

технологія дебрифінгу, навчання іноземної мови, модель організації навчання, англійська мова, іншомовна комунікативна компетентність, студенти

Анотація

Метою статті є аналіз особливостей технології дебрифінгу у навчанні іноземної мови. Поставлена мета передбачає розв’язання таких завдань дослідження: з’ясувати сутність технології дебрифінгу у навчанні іноземної мови (поняття «дебрифінг», мету, функції, загальні структурні елементи, залучені до процесу дебрифінгу); виокремити етапи навчання дебрифінгу; запропонувати модель навчання дебрифінгу іноземною мовою.
Методологія статті. Досягненню мети й вирішенню поставлених завдань сприяло використання таких методів дослідження, як аналіз і порівняння психологічних, педагогічних і методичних наукових джерел для визначення стану розробленості проблеми технології дебрифінгу у навчанні іноземної мови; синтез, узагальнення і систематизація для формування іншомовної компетентності з використанням технології дебрифінгу; моделювання для побудови моделі організації навчання іншомовного спілкування з використанням технології дебрифінгу.
Наукова новизна. У статті вперше розроблено модель навчання дебрифінгу іноземною мовою, подальшого розвитку набули положення про структурні елементи, спільні для більшості форм проведення дебрифінгу під час навчання іноземної мови. Висновки. У результаті дослідження визначено технологію дебрифінгу: термінологію поняття «дебрифінг», мету, функції, загальні структурні елементи, залучені до процесу дебрифінгу. У роботі визначено, що використання технології дебрифінгу сприяє зменшенню індивідуального та групового напруження на заняттях з іноземної мови, посилює групову підтримку та допомагає студентам у складних умовах, особливо зараз, у яких вони опинилися під час воєнного стану в Україні. Зроблено аналіз наукових досліджень проблеми застосування дебрифінгу на заняттях в Україні та за кордоном. Підкреслено, що незважаючи на суттєві дослідження технології дебрифінгу, проблема навчання студентів дебрифінгу іноземною мови залишається поза увагою вчених як у теоретичному, так і в методичному аспектах, що негативно позначається на якості професійної підготовки студентів і подальшої їхньої діяльності. Виокремлено етапи навчання дебрифінгу. Запропоновано модель навчання дебрифінгу іноземною мовою.

Біографії авторів

Оксана Биконя, Академія Державної пенітенціарної служби

Доктор педагогічних наук, професор,
професор кафедри іноземних мов, Академія Державної пенітенціарної служби
(м. Чернігів, Україна)

Олена Шендерук, Академія Державної пенітенціарної служби

Кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри іноземних мов, Академія Державної пенітенціарної служби
(м. Чернігів, Україна)

Юлія Шевченко, Національний університет «Чернігівська політехніка»

Старший викладач кафедри іноземної філології
Національний університет «Чернігівська політехніка»
(м. Чернігів, Україна)

Віра Іванишина, Академія Державної пенітенціарної служби

Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри іноземних мов Академія Державної пенітенціарної служби (м. Чернігів, Україна)

Посилання

Bykonya, O.P. (2017). Teoretyko-metodychni zasady samostiynoyi pozaaudytornoyi roboty z anhliysʹkoyi movy studentiv ekonomichnykh spetsialʹnostey [Theoretical and Methodological Foundations of Economic Speciality Students’ Independent Extracurricular Self-Study Work on English]. Dysertatsiya na zdobuttya naukovoho stupenya doktora pedahohichnykh nauk [Thesis for a Doctorate Degree in Pedagogical Studies]. Kyiv [in Ukrainian].

Descartes, R. (2001). Mirkuvannya pro metod – yak pravylʹno spryamuvaty sviy rozum i vidshukaty istynu v naukakh: per. z fr. O. Savruka [Reasoning about the method – how to properly direct your mind and find the truth in the sciences: translated from French by O. Savruk]. Kyiv. Retrieved from: https://www.management. com.ua/vision/vis017.html (Last accessed: 15.02.2023).

Zadorozhna, I. P. (2012). Teoretyko-metodychni zasady orhanizatsiyi samostiynoyi roboty maybutnikh uchyteliv z ovolodinnya anhlomovnoyu komunikatyvnoyu kompetentsiyeyu [Theoretical and methodological foundations of future teachers’ self-study work organization on acquiring communicative competence in English] Dysertatsiya na zdobuttya naukovoho stupenya doktora pedahohichnykh nauk [Thesis for a Doctorate Degree in Pedagogical Studies]. Kyiv [in Ukrainian].

Kant, I. (2000). Krytyka chystoho rozumu [Critique of pure reason]. Translated by I. Burkovskyi. Kyiv: Yunivers [Universe] [in Ukrainian].

Lupaltsov, V. I., Voroshchuk, R. S., Yagnyuk, A. I., Dehtyaruk, I. A. (2014). Refleksyvnyy pidkhid pry modulʹnomu navchanni khirurhiyi studentiv medychnykh vuziv [Reflective approach in module education of surgery of medical universities' students]. Visnyk Vinnytsʹkoho natsionalʹnoho medychnoho universytetu [Bulletin of the Vinnytsia National Medical University]. #. 1, Part 2, V. 18. P. 235-238 [in Ukrainian].

Metodyka navchannya inozemnykh mov i kulʹtur: teoriya i praktyka [Methods of teaching foreign languages and cultures: theory and practice: a textbook for students of classical, pedagogical and linguistic universities] (2013). Edited by Nikolaieva, S. Yu. Kyiv: Lenvit [in Ukrainian].

Miloradova, N. E. (2022). Metodyka zastosuvannya metaforychnykh asotsiatyvnykh kart u provedenni psykholohichnoho debryfinhu dlya podolannya kryzovykh staniv politseysʹkykh [The method of using metaphorical associative maps in conducting psychological debriefing to overcome crisis situations of police officers]. Pidhotovka pravookhorontsiv v systemi MVS Ukrayiny v umovakh voyennoho stanu [Training of law enforcement officers in the system of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine during the war period]. Kharkiv: Kharkiv National University of Internal Affairs [in Ukrainian].

Synekop, O. S. (2023). Teoriya i praktyka dyferentsiyovanoho navchannya profesiyno oriyentovanoho anhlomovnoho spilkuvannya maybutnikh fakhivtsiv z informatsiynykh tekhnolohiy [Theory and Practice of Differentiated Instruction of Professionally Oriented English-language Communication of the Prospective Information Technology Professionals]. Dysertatsiya na zdobuttya naukovoho stupenya doktora pedahohichnykh nauk [Thesis for a Doctorate Degree in Pedagogical Studies]. Kyiv [in Ukrainian].

Stepanov, O. M. (2006). Psykholohichna entsyklopediya [Psychological encyclopedia]. Kyiv: «AKADEMVYDAV» [in Ukrainian].

Filonenko, M. M. (2016). Metodyka vykladannya u vyshchiy medychniy shkoli na zasadakh kompetent-nisnoho pidkhodu [Teaching methods in a higher medical school based on the competence approach]. Metodychni rekomendatsiyi dlya vykladachiv ta zdobuvachiv naukovoho stupenyu doktora filosofiyi (PhD) VM(F)NZ Ukrayiny [Methodological recommendations for teachers and candidates for the scientific degree of Doctor of Philosophy (PhD) of the Medical University of Ukraine]. Kyiv [in Ukrainian].

Chernysh, V. V. (2013). Metodyka formuvannya u maybutnikh uchyteliv profesiyno oriyentovanoyi anhlomovnoyi kompetentsiyi v hovorinni [[Methodology of future teachers' professionally oriented English speaking competence] monograph]. Kyiv: Lenvit [in Ukrainian].

Shapoval, I. Psykholohichni mekhanizmy ta chynnyky formuvannya piznavalʹnoyi samostiynosti [Psychological mechanisms and factors of formation of cognitive independence]. Osvita rehionu. Politolohiya, psykholohiya, komunikatsiyi [Education of the region. Political science, psychology, communications]. Retrieved from: http://mail.social-science.com.ua/jornal_content/528 (Last accessed: 25.02.2023) [in Ukrainian].

Arafeh, J., Hansen, S., Nichols, A. (2010). Debriefing in simulated-based learning: Facilitating a reflective discussion. The Journal of Perinatal and Neonatal Nursing. No 24(4), Рp. 302-309 [in English].

Brackenreg, J. (2004). Issues in reflection and debriefing: How nurse educators structure experiential activities. Nurse Education in Practice. No 4(4), Рp. 264-270 [in English].

Deason, E.E., Efron, Y., Howell, R., Kaufman, S., Lee, J., Press, Sh. (2013). Debriefing the Debrief. Educating Negotiators for a Connected World. Retrieved from: https://www.researchgate.net/publication/ 256059129_Debriefing_the_Debrief (Last accessed: 11.03.2023) [in English].

Fanning, R. M., Gaba, D. M. (2007). The role of debriefing in simulation-based learning. Simulation in Healthcare. No 2(2), Pp. 115-125 [in English].

Feng, Q., Luo, H., Li, W., Chen, Y., Zhang, J. (2021). The moderating effect of debriefing on learning outcomes of IVR‐based instruction: an experimental research. Applied Sciences. Retrieved from: https:// doi.org/10.3390/app112110426 (Last accessed: 15.02.2023) [in English].

Fichte, J. G. (1846). Sämmtliche Werke. Berlin: Verlag von Veit und Comp. Retrieved from: http://www. gutenberg.org/cache/epub/51359/pg51359-images.html (Last accessed: 11.01.2023) [in German].

Lederman, L. C. (1991). Differences that make a difference: Intercultural communication, simulation, and the debriefing process in diverse interaction. Retrieved from: https://doi.org/10.1007/978-4-431-68189-2_55 (Last accessed: 10.02.2023) [in English].

Lederman, L.C. (1992). Debriefing: Toward a systematic assessment of theory and practice. Simulation and Gaming. No 23(2), Pp. 145-160 [in English].

Matthews, D. J. (1990). Patterns of Competence in Early Adolescence: A Domain Specific Approach to Gifted. Toronto: University of Toronto [in English].

Petranek, C. F. (2000). Written debriefing: The next vital step in learning with simulations. Simulation and Gaming. No 31(1). Pp. 108-118 [in English].

Petranek, C. F., Corey, S., Black, R. (1992). Three levels of learning in simulations: Participating, debriefing, and journal writing. Simulation and Gaming. No 23(2), Pp. 174-185 [in English].

Raths, J. (1987). Enhancing understanding through debriefing. Educational Leadership. V45, No 2, P. 24-27 [in English].

Rudolph, J. W., Simon, R., Raemer, D. B., Eppich, W. J. (2008). Debriefing as formative assessment: Closing performance gaps in medical education. Academic Emergency Medicine. No 15(11), Рp. 1010-1016 [in English].

Steinwachs, B. (1992). How to facilitate a debriefing. Simulation and Gaming. No 23(2), Рp. 186-195 [in English].

Thiagarajan, S. (1992). Using games for debriefing. Simulation and Gaming. No 23(2), Рp. 161-173 [in English].

Downloads

Опубліковано

31.05.2023

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНИХ УЧИТЕЛІВ І ВИКЛАДАЧІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ