АНГЛОМОВНІ КОМУНІКАТИВНІ СИТУАЦІЇ БЕЗПЕЧНОГО ПОВОДЖЕННЯ В ІНТЕРНЕТ-ПРОСТОРІ ТА ЗАПОБІГАННЯ КІБЕРБУЛІНГУ (за ресурсами Британської Ради)

Автор(и)

  • Юлія Британ Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри філологічних дисциплін та методики їх викладання, Чернігівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені К. Д. Ушинського (Чернігів, Україна) https://orcid.org/0000-0002-5090-365X

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.232112

Ключові слова:

безпечне онлайн-середовище, безпечна онлайн-взаємодія, кібербулінг, ресурси Британської Ради, LearnEnglish Teens вебсайт, англомовні комунікативні ситуації, медіакомпетентність

Анотація

Актуальність. Важливість проблеми дослідження зумовлена дотриманням принципу безпечності, як пріоритетного принципу Нової української школи (НУШ), що передбачає фізичну і віртуальну безпеку кожного учасника освітнього процесу. У межах наукового дослідження були проаналізовані наукові здобутки в контексті впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес з англійської мови (АМ) та формування медіакомпетентності педагогів і здобувачів освіти.
Мета. Основна мета наукової розвідки полягає у презентації частини авторської добірки навчальних матеріалів за ресурсами Британської Ради щодо безпечної поведінки учнів базової середньої освіти у віртуальному середовищі, безпечної взаємодії та запобігання кібербулінгу. Завданням публікації є надання методичних рекомендацій учителям АМ щодо ефективного застосування англомовних комунікативних ситуацій, які реалізуються на основі запропонованих матеріалів і сучасних комунікативних технологій.
Методологія. Методологія дослідження базується на критичному аналізі теоретичних праць і є емпірично доведеною потребами вчителів АМ.
Наукова новизна. Автором відібрані, проаналізовані та структуровані навчальні матеріали за вебсайтом LearnEnglish Teens, які одночасно із формуванням англомовної комунікативної компетентності сприяють формуванню навичок безпечного поводження у віртуальному середовищі та запобігання кібербулінгу, надані методичні рекомендації до них.
Висновки. Автор приходить до висновку, що реалізація відібраних навчальних матеріалів у освітньому процесі буде ефективнішою, за умови застосування запропонованих англомовних комунікативних ситуацій та комунікативних технологій.
Перспективою дослідження визначене теоретичне обґрунтування та практична розробка системи вправ і завдань з АМ, націлених на формування і розвиток в учнів початкової та середньої базової освіти навичок і вмінь безпечного поводження в Інтернет-просторі та запобігання кібербулінгу за повною добіркою авторських матеріалів.

Посилання

Brytan, Yu. (2022). Bezpechne onlain-seredovyshche na urokakh anhliiskoi v pochatkovii shkoli (za resursamy ta materialamy Brytanskoi Rady). [Safe online environment at primary ELT classes (based on the resources and materials of the British Council)]. Pedahohichni obrii. [Pedagogical horizons], 3, 42–52. Retrieved from: https://choippo.edu.ua/?page_id=2057 (https://drive. google.com/file/d/1tdQ0GHouJuXlK1 m6InDXqpTmAR8iGuqr/view).

Brytan, Yu. V. (2020). Mediakompetentnist yak bazovyi skladnyk kompetentnosti suchasnoho vchytelia anhliiskoi movy. [Media competence as basic component of modern English teacher’s competence]. Mediaosvita yak instrument rozvytku hromadianskoho suspilstva v Ukraini. Materialy Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii [Media education as a tool for the development of civil society in Ukraine. Mariupol Proceedings of the All-Ukrainian Scientific and Practical Conference (Mariupol, November 29, 2019, DonDUU): DonDUU, 6–8.

Brytan, Yu. (2023). Resursy Brytanskoi Rady dlia formuvannia navychok bezpechnoho korystuvannia internetom na urokakh anhliiskoi movy v Novii ukrainskii shkoli. [British Council resources for developing safe Internet use skills in ELT lessons at the New Ukrainian School]. Materialy uchasnykiv II Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii «Bezpeka ditei v Interneti: poperedzhennia, osvita, vzaiemodiia». [Materials of the participants of the II All-Ukrainian Scientific and Practical Conference «Children’s Safety on the Internet: Prevention, Education, Interaction»] (Kirovohrad, February 6-10, 2023). Retrieved from: Матеріали учасників конференції (netboard.me).

Nova ukrainska shkola. Kontseptualni zasady reformuvannia serednoi osvity. (2018) [New Ukrainian school. Conceptual framework for reforming secondary education]. Retrieved from: https://mon.gov.ua/storage/ app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf.

«Svitove kafe»: ideia dlia fasylitatsii na urokakh, batkivskykh zborakh chy pedradi. [«World Cafe»: an idea for facilitation at lessons, parent-teacher conferences or pedagogical meetings]. Retrieved from: https://naurok.com.ua/post/svitove-kafe-ideya-dlya-fasilitaci-na-uroci-batkivskih-zborah-chi-pedradi.

Smelianska, V. V. (2016). Vykorystannia Jigsaw Reading na pochatkovomu etapi navchannia inozemnoi movy u studentiv vyshchoi movnoi shkoly. [Using Jigsaw Reading at the initial stage of foreign language teaching for students of a higher language school]. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni T. H. Shevchenka. [Bulletin of Chernihiv National Pedagogical University named after T. G. Shevchenko], 141, 174–178.

Prokopenko, I. F. (2018) Pedahohichni tekhnolohii v pidhotovtsi vchyteliv: navch. posib. [Pedagogical technologies in teacher training: a textbook] Kharkiv: Mitra.

Hobbs, R., Coiro, J. (2016). Everyone Learns from Everyone: Collaborative and Interdisciplinary Professional Development in Digital Literacy. Journal of Adolescent and Adult Literacy, May, 623–629.

Downloads

Опубліковано

31.05.2023

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНИХ УЧИТЕЛІВ І ВИКЛАДАЧІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ