МОЖЛИВОСТІ УКРАЇНСЬКИХ МАСОВИХ ВІДКРИТИХ ОНЛАЙН-КУРСІВ У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

Автор(и)

  • Світлана Гавриленко Викладач кафедри іноземних мов Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка (м. Чернігів, Україна) https://orcid.org/0000-0001-7950-2545
  • Світлана Кашпур Викладач кафедри іноземних мов Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка (м. Чернігів, Україна) https://orcid.org/0000-0001-8683-1443
  • Яна Сіроштан Викладач кафедри іноземних мов Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка (м. Чернігів, Україна) https://orcid.org/0000-0002-1405-3475

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.232113

Ключові слова:

масові відкриті онлайн-курси, дистанційне навчання, ЗВО, онлайн-освіта, іноземна мова (англійська)

Анотація

У статті розкрито можливості використання українських масових відкритих онлайн-курсів на заняттях із англійської мови та їх упровадження під час дистанційного навчання у ЗВО.
У зв’язку з необхідністю забезпечення стабільності та безперервності навчання в умовах воєнного стану, застосування масових відкритих онлайн-курсів є невід’ємним компонентом освітнього процесу.
Метою роботи є аналіз доцільності використання масових відкритих онлайн-курсів та можливості їх упровадження в навчання іноземної мови (англійської) в закладах вищої освіти.
Методологія дослідження. Для отримання найбільш значущих результатів дослідження застосовано методи теоретичного аналізу, зіставлення, порівняння, систематизації та узагальнення.
Наукова новизна. У статті окреслено особливості та переваги масових відкритих онлайн-курсів під час навчання іноземної мови (англійської). Запропоновано для аналізу мате-ріали з українських масових відкритих онлайн-курсів Prometheus та EdEra (Educational Era).
Висновки. Масові відкриті онлайн-курси є актуальною темою в сучасній науковій спільноті. Досліджуються особливості та роль масових відкритих онлайн-курсів і вивчаються закономірності впровадження подібних курсів у навчання англійської мови. Доведено, що за умов продуманого використання масових відкритих онлайн-курсів вони можуть стати невід’ємним компонентом навчального процесу в дистанційному форматі. Детально охарактеризовано зразки курсів, які є оптимальними для застосування під час занять із англійської мови. Перспектива подальших досліджень полягає в створенні технології поєднання зазначених онлайн-курсів із іншими методами творчої діяльності під час викладання іноземної мови (англійської).

Посилання

Batsurovska, I. V. (2015). Istoriia rozvytku masovykh vidkrytykh onlain kursiv v osviti [The history of the

development of massive open online courses in education] education]. Aktualni problemy derzhavnoho upravlinnia, pedahohiky ta psykholohii, 1, 63–66 [in Ukrainian].

Kashpur, S. I., Poluliakh, Ya. Iu., Tashlyk, S. V. Rol proektnoho metodu v navchanni Dilovoi inozemnoi movy v ZVO [The role of the project method in teaching a business foreign language in higher education institutions]. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Chernihivskyi kolehium» imeni T. H. Shevchenka, 9 (165), 52–58 [in Ukrainian].

Petrenko, S. V. (2020). Sutnist ta osoblyvosti ukrainskykh platform masovykh vidkrytykh onlain-kursiv (MVOK) [The essence and features of Ukrainian platforms of mass ive open online courses (MOОC)] Innovatyka u vykhovanni, 11 (2), 165–173. [in Ukrainian].

Terletska, T. S. (2020). Analiz vykorystannia masovykh vidkrytykh onlain kursiv v osvitnomu protsesi universytetu na prykladi spetsialnosti «Doshkilna osvita» [Analysis of the use of mass open online courses in the educational process of the university on the example of the specialty «Preschool Education»]. Open educational e-environment of modern University, 8, 136–146 [in Ukrainian].

Sharova, T. M., Sharov, S. V. (2018). Masovi vidkryti onlain kursy yak mozhlyvist pidvyshchennia konkurentospromozhnosti fakhivtsia [Massive open online courses as an opportunity to increase the competitiveness of a specialist]. Young Scientist, 9.1 (61.1), 137–140 [in Ukrainian].

Shalatska, H.M. (2018). The Efficiency of MOOCs Implementation in Teaching English for Professional Purposes. Informational Technologies and Learning Tools, 66 (4), 186–196 [in English].

Downloads

Опубліковано

31.05.2023

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНИХ УЧИТЕЛІВ І ВИКЛАДАЧІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ