ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ АРТ-ТЕРАПІЇ В УМОВАХ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253328Ключові слова:
арт - терапія, емоційне виховання, креативність, освіта, психолого - педагогічна підтримкаАнотація
У статті розглянуто можливості використання арт-терапії в сучасному навчальному процесі. Доведено, що у сучасних умовах важливим завданням освіти стає не лише навчання, а й забезпечення емоційного та психологічного комфорту учнів. З’ясовано, що незалежно від типу закладу, арт-терапія виконує важливу функцію у формуванні психологічного комфорту, внутрішньої рівноваги та особистісного зростання учнів. Проаналізовано зміст і форми арт-терапії, які змінюються відповідно до вікових потреб і завдань кожного етапу освітнього процесу. Обґрунтовано доцільність застосування арт-терапевтичних методів у закладах освіти різного рівня як інструменту емоційного розвитку, зниження стресу, формування креативності та соціальних навичок учнів.
Метою статті є дослідження та аналіз на основі теоретичних та методологічних засадах особливостей та потенціалу арт-терапії як ефективного психолого-педагогічного засобу у навчальній діяльності закладів освіти різного рівня.
Методологічна основа дослідження ґрунтується на аналізі наукової літератури, спостереженнях, узагальненні досвіду та емпіричних даних з практики використання арт-терапії у закладах освіти.
Наукова новизна статті полягає у досконалому вивченні та систематизації напрямів арт-терапевтичної діяльності в освітньому середовищі, а також у виявленні їх впливу на емоційний стан і навчальну мотивацію здобувачів освіти.
Висновки: арт-терапія є важливим інноваційним ресурсом для створення безпечного й підтримувального освітнього середовища, сприяє гармонійному розвитку особистості та формуванню позитивного ставлення до навчання. Це не лише метод психологічної підтримки, а й засіб емоційного виховання, профілактики стресів, розвитку життєвих навичок. З огляду на актуальні виклики сучасного суспільства, арт-терапія є необхідним компонентом гармонійної, інноваційної педагогіки. Таким чином, у сучасному світі арт-терапія є дієвим, доступним та універсальним методом самопізнання, відновлення та розвитку. Тому її впровадження у різні сфери життя є не просто важливим, а необхідним кроком до гармонійного суспільства.