ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ АРТ-ТЕРАПІЇ В УМОВАХ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Світлана Мазуренко Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри професійної освіти та безпеки життєдіяльності, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0001-5606-9865
  • Дарія Аніщенко Магістрантка ННІ професійної освіти та технологій, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.253328

Ключові слова:

арт - терапія, емоційне виховання, креативність, освіта, психолого - педагогічна підтримка

Анотація

У статті розглянуто можливості використання арт-терапії в сучасному навчаль­ному процесі. Доведено, що у сучасних умовах важливим завданням освіти стає не лише навчання, а й забезпечення емоційного та психологічного комфорту учнів. З’ясовано, що незалежно від типу закладу, арт-терапія виконує важливу функцію у формуванні психо­логічного комфорту, внутрішньої рівноваги та особистісного зростання учнів. Проаналізо­вано зміст і форми арт-терапії, які змінюються відповідно до вікових потреб і завдань кожного етапу освітнього процесу. Обґрунтовано доцільність застосування арт-терапев­тичних методів у закладах освіти різного рівня як інструменту емоційного розвитку, зниження стресу, формування креативності та соціальних навичок учнів.

Метою статті є дослідження та аналіз на основі теоретичних та методологічних засадах особливостей та потенціалу арт-терапії як ефективного психолого-педагогічного засобу у навчальній діяльності закладів освіти різного рівня.

Методологічна основа дослідження ґрунтується на аналізі наукової літератури, спостереженнях, узагальненні досвіду та емпіричних даних з практики використання арт-терапії у закладах освіти.

Наукова новизна статті полягає у досконалому вивченні та систематизації напрямів арт-терапевтичної діяльності в освітньому середовищі, а також у виявленні їх впливу на емоційний стан і навчальну мотивацію здобувачів освіти.

Висновки: арт-терапія є важливим інноваційним ресурсом для створення безпечного й підтримувального освітнього середовища, сприяє гармонійному розвитку особистості та формуванню позитивного ставлення до навчання. Це не лише метод психологічної підтримки, а й засіб емоційного виховання, профілактики стресів, розвитку життєвих навичок. З огляду на актуальні виклики сучасного суспільства, арт-терапія є необхідним компонентом гармонійної, інноваційної педагогіки. Таким чином, у сучасному світі арт-терапія є дієвим, доступним та універсальним методом самопізнання, відновлення та розвитку. Тому її впровадження у різні сфери життя є не просто важливим, а необхідним кроком до гармонійного суспільства.

Downloads

Опубліковано

17.09.2025