ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ У МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

Автор(и)

  • Василь Пеньковець Доцент кафедри спорту, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-2798-2302
  • Олена Максименко Кандидат педагогічних наук, доцент, учений секретар, Державний університет інфраструктури та технологій
  • Дмитро Пеньковець Аспірант, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0003-0088-6924

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.253320

Ключові слова:

формування професійної компетентності, рівень розвитку професійної компетентності, компетентність, компетенція, ключові компетенції

Анотація

Актуальність статті зумовлена науково-технічною революцією яка спричинила різке зростання обсягу інформації. Цю інформацію необхідно усвідомити, засвоїти, опрацю­вавши у свідомості, й використовувати на практиці. Зі стрімким часом велика кількість інформації, ідей, теорій, технологій швидко змінюється, перетворюється, застаріває. У зв’язку з цим обсяг знань, набутих упродовж навчання, стає замалим уже після 3-5 років професійної діяльності.

Знання нині виступають лише потенціалом, яким має володіти фахівець, головним є результативність діяльності спеціаліста в конкретних умовах, тому одним із напрямів модернізації освіти є запровадження та реалізація компетентнісного підходу в навчанні. Компетентнісний підхід орієнтується на кінцевий результат освітнього процесу та спрямовується на формування у випускника готовності ефективно використовувати, для досягнення поставленої мети, внутрішні ресурси (знання, уміння, цінності, психологічні особливості) і зовнішні ресурси (інформаційні, людські, матеріальні).

Метою роботи є розгляд формування професійної компетентності, що має здійснюватися у процесі підготовки фахівця з фізичної культури і спорту у закладі вищої освіти з позиції сучасного практичного підходу.

Наукова новизна. Полягає в обґрунтуванні доцільності використання компетент­ністного підходу у професійному навчанні майбутніх учителів з фізичної культури. Розробці теоретичного обґрунтування поняття «формування професійної компетентності». Уточненні компонентного складу професійної компетентності фахівців у галузі фізичної культури і спорту. Визначенні рівнів та показників сформованості професійної компетент­ності вчителів фізичної культури.

Висновки: у цілому розв’язання завдання формування професійної компетентності майбутніх фахівців з фізичної культури можливе шляхом цілеспрямованого педагогічного управління оптимізацією навчального процесу, докорінної зміни методики отримання нового знання та становлення майбутнього фахівця з фізичної культури і спорту на базі викорис­тання інноваційних освітніх технологій.

Науково-методичне забезпечення професійного навчання не встигає за швидким розвитком інформаційних технологій у сфері фізичної культури і спорту та освіти, що вимагає модернізації професійної підготовки спеціалістів з фізичної культури і спорту.

Потребує подальшого дослідження виявлення факторів та умов формування професійної компетентності фахівців з фізичної культури і спорту засобами різноманітних технологій, що базуються на впровадженні в професійну освіту вчителів з фізичної культури дистанційного навчання на базі новітніх інформаційних технологій.

Downloads

Опубліковано

17.09.2025

Номер

Розділ

ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНОГО ПЕДАГОГА