ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ У МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253320Ключові слова:
формування професійної компетентності, рівень розвитку професійної компетентності, компетентність, компетенція, ключові компетенціїАнотація
Актуальність статті зумовлена науково-технічною революцією яка спричинила різке зростання обсягу інформації. Цю інформацію необхідно усвідомити, засвоїти, опрацювавши у свідомості, й використовувати на практиці. Зі стрімким часом велика кількість інформації, ідей, теорій, технологій швидко змінюється, перетворюється, застаріває. У зв’язку з цим обсяг знань, набутих упродовж навчання, стає замалим уже після 3-5 років професійної діяльності.
Знання нині виступають лише потенціалом, яким має володіти фахівець, головним є результативність діяльності спеціаліста в конкретних умовах, тому одним із напрямів модернізації освіти є запровадження та реалізація компетентнісного підходу в навчанні. Компетентнісний підхід орієнтується на кінцевий результат освітнього процесу та спрямовується на формування у випускника готовності ефективно використовувати, для досягнення поставленої мети, внутрішні ресурси (знання, уміння, цінності, психологічні особливості) і зовнішні ресурси (інформаційні, людські, матеріальні).
Метою роботи є розгляд формування професійної компетентності, що має здійснюватися у процесі підготовки фахівця з фізичної культури і спорту у закладі вищої освіти з позиції сучасного практичного підходу.
Наукова новизна. Полягає в обґрунтуванні доцільності використання компетентністного підходу у професійному навчанні майбутніх учителів з фізичної культури. Розробці теоретичного обґрунтування поняття «формування професійної компетентності». Уточненні компонентного складу професійної компетентності фахівців у галузі фізичної культури і спорту. Визначенні рівнів та показників сформованості професійної компетентності вчителів фізичної культури.
Висновки: у цілому розв’язання завдання формування професійної компетентності майбутніх фахівців з фізичної культури можливе шляхом цілеспрямованого педагогічного управління оптимізацією навчального процесу, докорінної зміни методики отримання нового знання та становлення майбутнього фахівця з фізичної культури і спорту на базі використання інноваційних освітніх технологій.
Науково-методичне забезпечення професійного навчання не встигає за швидким розвитком інформаційних технологій у сфері фізичної культури і спорту та освіти, що вимагає модернізації професійної підготовки спеціалістів з фізичної культури і спорту.
Потребує подальшого дослідження виявлення факторів та умов формування професійної компетентності фахівців з фізичної культури і спорту засобами різноманітних технологій, що базуються на впровадженні в професійну освіту вчителів з фізичної культури дистанційного навчання на базі новітніх інформаційних технологій.