РОЗРОБКА ЗАВДАНЬ ДЛЯ АВТОНОМНОГО НАВЧАННЯ В МЕЖАХ МІЖНАРОДНОГО ПРОЄКТУ «PRE-SERVICE ENGLISH TEACHER METHODOLOGY PROGRAM FOR PEDAGOGICAL UNIVERSITY»

Автор(и)

  • Надія Грицик Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри іноземних мов, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка (м. Чернігів, Україна) https://orcid.org/0000-0001-7198-5327
  • Інна Киян Старший викладач кафедри іноземних мов, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка (м. Чернігів, Україна) https://orcid.org/0000-0001-8753-2090
  • Світлана Смоліна Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки та методики викладання іноземних мов, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка (м. Чернігів, Україна) https://orcid.org/0000-0003-0907-2054

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.232115

Ключові слова:

підготовка вчителя, автономія, автономне навчання, міжнародні освітні проекти

Анотація

Стаття мас емпіричний характер, оскільки її присвячено аналізу досвіду реалізації міжнародного освітнього проекту «Pre-Service English Teacher Methodology Program for Pedagogical University» командою науково-педагогічних працівників Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка, серед ключових пріоритетів / цілей і завдань якого був присутній напрям участі в міжнародних проектах, спрямованих на вивчення актуальних підходів у підготовці вчителів іноземних мов та опису шляхів підвищення автономії у вивченні англійської мови.
Метою статті є висвітлення процесу дослідження ролі міжнародних проектів у консолідації зусиль науково-педагогічних кадрів; аналіз питань автономії у підготовці майбутніх учителів та фактори, що сприяють її розвитку.
Методологією дослідження є аналіз та співставлення об’єктів дослідження.
Наукова новизна полягає у тому, що вперше проаналізовано та теоретично описано досвід створення та імплементації навчальних матеріалів для автономного навчання в межах реалізації міжнародного освітнього проекту «Pre-Service English Teacher Methodology Program for Pedagogical University» командою науково-педагогічних працівників Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка.
Висновки. В статті зроблено висновок про те, що участь у міжнародних проектах є об'єднавчим та рушійним фактором розвитку педагогічної та методичної думки і сприяє автономії в підготовці вчителів і також може призвести до збільшення рівня сформованості професійної компетентності, завдяки розвитку відповідальності за самостійно сформульовані та усвідомлені завдання, що, у свою чергу, сприятиме зростанню впевненості та задоволеності результатами своєї роботи. Наприкінці статті окреслено напрямки подальших досліджень.

Посилання

Bobrakov, S. V. ( 2014). Praktyko-oriientovana spriamovanist profesiinoi pidhotovky vchyteliv u vyshchykh navchalnykh zakladakh Nimechchyny [Practice-oriented orientation of professional training of teachers in higher educational institutions in Germany]: candidate dissertation: 13.00.01. Luhansk. [in Ukrainian].

Haidai, I. O. (2018). Pidhotovka vchytelia-filoloha podviinoho profiliu u vyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladakh Ukrainy (1956 r. – pochatok KhKhI st.) [Training of a double-profile philologist teacher in higher pedagogical educational institutions of Ukraine (1956 – the beginning of the 21st century)]: candidate dissertation: 13.00.01. Zhytomyr. [in Ukrainian].

Kiuchiuk, Dzhamilia, Rustam kyzy (2017). Orhanizatsiino-pedahohichni umovy pidhotovky vchyteliv u vyshchykh navchalnykh zakladakh Respubliky Turechchyna v umovakh intehratsiinykh protsesiv (druha polovyna KhKh – pochatok KhKhI stolittia) [Organizational and pedagogical conditions of teacher training in higher educational institutions of the Republic of Turkey in the context of integration processes (second half of the 20th – beginning of the 21st century)]: candidate dissertation: 13.00.01. Zhytomyr. in Ukrainian].

Standarts Ukraine, (2021). Stratehiia rozvytku Natsionalnoho universytetu «Chernihivskyi kolehium» imeni T. H. Shevchenka na 2021-2026 rr. Ukhvalena konferentsiieiu trudovoho kolektyvu Natsionalnoho universytetu «Chernihivskyi kolehium» imeni T. H. Shevchenka (protokol zasidannia № 6 vid 29.12.2021 r.). Chernihiv, 2021. 16 s. [The Document of T. H. Shevchenko National University «Chernihiv Colehium» «Development Strategy of T. H. Shevchenko National University «Chernihiv Colehium for 2021-2026 by T. H. Shevchenko National University «Chernihiv Colehium 6, dated by 29 December 2021]. Retrieved from https://drive.google.com/file/d/0ByJ_WEFXldX_Wjc2aFFsZ09idW8/view?resourcekey=0-uEgve0-CH84CEM69viV5Sg [in Ukrainian].

Little, David (1999). Learner Autonomy: Definitions, Issues, Problems. Authentik Language Learning Resources Ltd., Dublin. [in English].

Downloads

Опубліковано

31.05.2023

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНИХ УЧИТЕЛІВ І ВИКЛАДАЧІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ