РЕФЛЕКСІЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ АНГЛОМОВНОЇ НАВЧАЛЬНО-СТРАТЕГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У ЧИТАННІ

Автор(и)

  • Олена Конотоп Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри мов і методики їх викладання, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка (Чернігів, Україна) https://orcid.org/0000-0002-8451-357X

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.232116

Ключові слова:

рефлексія, рефлексивні уміння, іншомовна навчально-стратегічна компетентність, майбутні вчителі початкової школи, бакалаври

Анотація

Стаття присвячена висвітленню проблеми рефлексії майбутніх учителів почат-кової школи у процесі формування англомовної навчально-стратегічної компетентності у читанні. Описано переваги використання рефлексії для формування у майбутніх учителів початкової школи іншомовної навчально-стратегічної компетентності та розроблено і надано вправи для відповідного навчання.
Метою статті є висвітлення проблеми рефлексії майбутніх учителів початкової школи у процесі формування англомовної навчально-стратегічної компетентності у читанні.
Методологічною основою статті є психологічні, педагогічні та методичні теорії та положення, що розкривають концептуальні підходи щодо досліджуваної проблематики.
Наукова новизна полягає у визначенні переваг використання рефлексії майбутніх учителів початкової школи у процесі формування англомовної навчально-стратегічної компетентності у читанні та розробці вправ для відповідного навчання.
Висновки. Таким чином, конструювання відповідного рефлексивного середовища у процесі формування у майбутніх вчителів початкової школи англомовної навчально-стратегічної компетентності є важливим чинником у особистісно-професійному розвитку студента та формуванні у нього готовності до самоорганізації у професійній діяльності. Рефлексивні уміння формуються за умови системного та систематичного рефлексивного аналізу здійснюваної діяльності та власної особистості як суб’єкта цієї діяльності. Лише систематична робота і циклічна організація навчального процесу з розвитку рефлексії у процесі формування у майбутніх вчителів початкової школи англомовної навчально-стратегічної компетентності забезпечує ефективний і довготривалий результат.

Посилання

Anhliysʹka mova: Kompleksne vydannya dlya pidhotovky do ZNO ta DPA (2019). [ English language: A comprehensive edition for preparing for the ZNO and DPA]. / avt.-uporyad. O.M. Konstantynova. Kyyiv: Vydavnychyy dim «Osvita». 2019.

Konotop, O. S. (2020). Vy`mogy` do inshomovnoyi prakty`chnoyi pidgotovky` majbutnix uchy`teliv pochatkovoyi shkoly` v umovax yevrointegraciyi. [Requirements for foreign language practical training of future primary school teachers in the context of European integration]. Innovacijna pedagogika, 8, 57-61.

Konotop, O. (2021). Inshomovna prakty`chna pidgotovka majbutnix uchy`teliv pochatkovoyi shkoly`: problemy` i perspekty`vy` [Foreign language practical training of future primary school teachers: problems and prospects]. Innovacijna pedagogika, 32, 2, 88-91.

Konotop, O. (2021). Rezulʹtaty testuvannya rivnya sformovanosti inshomovnoyi komunikatyvnoyi kompe-tentnosti studentiv pershoho kursu spetsialʹnosti 013 pochatkova osvita [Results of testing the level of formation of foreign language communicative competence of students of the first year of specialty 013 primary education]. Naukovyy chasopys Natsionalʹnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Draho-manova. Pedahohichni nauky: realiyi ta perspektyvy, 79, 5, 1, 162-166.

Marusynets, M. M. (2012). Profesiyna refleksiya maybutnʹoho vchytelya pochatkovykh klasiv: teoriya i praktyka formuvannya [Profesiyna refleksiya maybutnʹoho vchytelya pochatkovykh klasiv: teoriya i praktyka formuvannya]: monohrafiya. Umanʹ: PP Zhovtyy O. O.

Downloads

Опубліковано

01.06.2023

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНИХ УЧИТЕЛІВ І ВИКЛАДАЧІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ