КЛАСИФІКАЦІЯ SOFT SKILLS В ІНШОМОВНІЙ ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Ірина Мірошник Кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри мов і методики їх викладання, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка (Чернігів, Україна) https://orcid.org/0000-0001-7600-1112

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.232118

Ключові слова:

іншомовна професійна підготовка, другий (магістерський) рівень вищої освіти, майбутні вчителі початкової школи, «soft skills» («м’які» навички)

Анотація

Мета статті – розробити та обґрунтувати класифікацію «soft skills» в іншомовній професійній підготовці здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта з позиції компетентнісного підходу.
Методологія. У дослідженні використано теоретичні методи (аналіз, порівняння, узагальнення і систематизація інформації).
Наукова новизна. У статті чітко розмежовано поняття «hard skills» і «soft skills», а також розроблено та обґрунтовано класифікацію «soft skills», які мають бути сформовані у майбутніх учителів початкової школи у процесі їхньої іншомовної професійної підготовки з позиції компетентнісного підходу.
Висновки. Іншомовна професійна підготовка майбутніх учителів початкової школи має здійснюватися з урахуванням відповідної класифікації «soft skills». У свою чергу, формування «soft skills» має відбуватися на основі інтегральної, загальних та фахових компетентностей, передбачених освітньо-професійною програмою 013 Початкова освіта другого (магістерського) рівня вищої освіти; формування «hard skills» і «soft skills» має бути цілісним та інтегрованим під час вивчення як дисциплін нормативного циклу, так і дисциплін вільного вибору студентів; формування «soft skills» майбутніх учителів початкової школи під час іншомовної професійної підготовки має базуватися на спеціально розроблених комплексах завдань; формування «soft skills» майбутніх учителів початкової школи має відповідати потребам Нової української школи; формування «soft skills» має відбуватися з позиції студентоцентризму, що дозволить здобувачам вищої освіти якнай-повніше розкрити навички особистісної ефективності, комунікативні навички, управлін-ські навички, стратегічні навички та навички ефективного управління інформацією; формування «soft skills» має відбуватися за умови забезпечення можливості взаємооцінки та рефлексивної самооцінки здобувачами магістратури спеціальності 013 Початкова освіта рівня сформованості у них «м’яких навичок» під час вивчення іноземної мови.

Посилання

Biliakovska, O. (2018). «Soft skills» yak neobkhidna skladova yakisnoi profesiinoi pidhotovky maibutnoho vchytelia [«Soft skills» as a necessary component of the qualified primary school teacher’s professional training]. Retrieved from http://212.87.236.17:8080/Content/5918/14_Biljakowska_Rocznik_20.pdf.

Blyzniuk, T. (2021). Rozvytok soft skills maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly v umovakh zmishanoho navchannia: prostir mozhlyvostei [Development of the future primary school teachers’ soft skills in the context of blended learning: a space of opportunities]. Retrieved from https://drive.google.com/file/d/1_3p 3j8T2kEA QrnDaQZnvvSuDIw3L-OiP/view.

Bobro, A. A. (2021). Formuvannia soft skills u maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly [Soft skills formation in the preservice primary school teachers]. Naukovi zapysky NDU im. M. Hoholia [Scientific Notes of Nizhyn Mykola Gogol State University], 1, 117–124.

Hlazunova, O. H., Voloshyna, T. V. & Korolchuk, V. I. Rozvytok (2019). «Soft skills» u maibutnikh fakhivtsiv z informatsiinykh tekhnolohii: metody, zasoby, indykatory otsiniuvannia [Future information technology specialists’ «soft skills» formation: methods, tools, evaluation indicators] Retrieved from https://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/256/pdf.

Kazachiner, O. S. (2019). «Hard skills» ta «soft skills» inkliuzyvno kompetentnoho vchytelia inozemnoi movy [«Hard skills» and «soft skills» of an inclusively competent foreign language teacher]. Innovatsiina pedahohika [Innovative pedagogy], 10 (1), 153–156.

Koval, K. O. (2015). Rozvytok «soft skills» u studentiv – odyn z vazhlyvykh chynnykiv pratsevlashtuvannia [The development of «soft skills» in students is one of the important factors of employment]. Visnyk Vinnytskoho politekhnichnoho universytetu – Bulletin of Vinnytsia Polytechnic University, 2, 162–167.

Mysechko, O. Ye. (2008). Formuvannia systemy fakhovoi pidhotovky vchyteliv inozemnoi movy u pedahohichnykh navchalnykh zakladakh Ukrainy (pochatok KhKh st. – pochatok 1960-kh rr.): monohrafiia [Formation of the system of the foreign language teachers’ professional training in the pedagogical educational institutions of Ukraine (beginning of the XX century – beginning of the 1960s)]: monograph. Zhytomyr: Polissia.

Miroshnyk, I. (2022). Osoblyvosti formuvannia soft skills u maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly pid chas inshomovnoi profesiinoi pidhotovky [The peculiarities of the future primary school teachers’ soft skills formation during their foreign language professional training]. New Inception, 1-2 (3-4), 28–38.

Nakhod, S. A. (2018). Znachushchist «soft skills» dlia profesinoho stanovlennia maibutnikh fakhivtsiv sotsionomichnykh profesii [The importance of «soft skills» for the professional development of future professionals in socionomic professions]. Naukovyi chasopys imeni M.P. Drahomanova – M.P. Drahomanov scientific journal, Series 5, 63, 132.

Nakhod, S. A. (2013). Prohnozuvannia v profesiinii diialnosti maibutnoho psykholoha [Forecasting in the professional work of the future psychologist]. Naukovi zapysky NDU im. M. Hoholia – Scientific Notes of Nizhyn Mykola Gogol State University, 3, 52–53.

Sebalo, L. (2021). Soft skills – neobkhidna skladova uspishnoi pidhotovky maibutnoho vchytelia pochatkovoi shkoly [Soft skills is a necessary component of future primary school teacher’s successful training]. Retrieved from: https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/conferences/article/view/11104.

Smahina, T. M. (2017). Zmishchennia aktsentiv z hard skills na soft skills v pidvyshchenni profesiinoi kompetentnosti pedahohiv u systemi pisliadyplomnoi osvity [Shifting the emphasis from hard skills to soft skills in improving the teachers’ professional competence in the system of postgraduate education]. Rozvytok profesiinoi kompetentnosti pedahohiv u systemi pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity rehionu: zbirnyk materialiv konferentsii [Development of teachers’ professional competence in the system of postgraduate pedagogical education of the region: a collection of conference materials]. Zhytomyr.

Tiutiunnyk A. V. (2015). Vykorystannia khmarnykh tekhnolohii ta soft skills v osvitnii diialnosti studentiv ta vykladachiv [The use of cloud technologies and soft skills in the educational work of students and teachers]. International scientific conference «Open educational e-environment of modern University», 134–143.

Soft skills – nevid’iemni aspekty formuvannia konkurentospromozhnosti studentiv u XXI stolitti (2020) [Soft skills are the integral aspects of students’ competitiveness formation in the 21st century]. Materialy mizhvuzivskoho naukovo-metodychnoho seminaru – The proceedings of the interuniversity scientific and methodical seminar. Kyiv: Kyiv. nats. torh.-ekon. un-t.

Downloads

Опубліковано

01.06.2023

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНИХ УЧИТЕЛІВ І ВИКЛАДАЧІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ