РЕАЛІЗАЦІЯ АКСІОЛОГІЧНОГО ПІДХОДУ В ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.232120Ключові слова:
інформація, інформаційна культура, цінність, аксіологія, аксіологічний підхід, майбутні вчителі іноземних мовАнотація
Стаття актуалізує ціннісні аспекти інформаційної культури, досліджуючи аксіологічний підхід та його універсальну роль у процесі запитів інформаційного суспільства до необхідності та якості навчання іноземних мов. Автори виокремлюють основні ціннісні орієнтації сучасного суспільства та розглядають їх вплив на специфіку формування інформаційної культури майбутніх учителів іноземних мов.
Мета роботи. Визначити роль впровадження аксіологічного підходу при формуванні інформаційної культури майбутніх учителів іноземних мов, а також виокремити аксіологічні характеристики інформаційної культури, які дозволять сформувати вміння аксіологічного мислення, та соціальні й культурні домінанти освіти з урахуванням високоморальних потреб особистості.
Методологія. Використано теоретичні методи дослідження: аналіз, узагальнення, порівняння та систематизація теоретичних положень, що стосуються обраної проблематики.
Наукова новизна. Наразі представлена перша спроба дослідження аксіологічного підходу як вагомого теоретико-філософського підґрунтя для розробки ефективної моделі формування інформаційної культури майбутніх учителів іноземних мов.
Висновки. Реалізація аксіологічного підходу дозволить вивести педагогічну науку на новий рівень, позиціонуючи людину та її ціннісний ряд як самоціль розвитку інформаційного суспільства. У контексті такого підходу пріоритетом освітньої складової інформаційної культури стає особистість учителя, професійна мотивація якої підпорядкована загальногуманістичним засадам.
Посилання
Vitvytska, S. S. (2015). Aksiolohichnyi pidkhid do vykhovannia osobystosti maibutnoho vchytelia. Kreatyvna pedahohika [Axiological approach to education of the personality of the future teacher. Creative pedagogy]. Akademiia mizhnarodnoho spivrobitnytstva z kreatyvnoi pedahohiky [Academy of International Cooperation in Creative Pedagogy], 10, 63-67.
Holovach, M. M. Tsinnisni oriientatsii suchasnoi liudyny: sutnist, transformatsiia [Value orientations of modern person: essence, transformation]. Available at: https://bit.ly/3ntqUVl.
Lukianchenko, I. O. (2008). Formuvannia informatsiinoi kultury maibutnikh uchyteliv anhliiskoi movy [Formation of information culture of future English language teachers]: dys… kand. ped. nauk: 13.00.02. Odesa. 20 s.
Kyrylenko, V. V. (2013). Formuvannia informatsiinoi kultury maibutnikh uchyteliv-filolohiv u protsesi fakhovoi pidhotovky [Formation of information culture of future philology teachers in the process of professional training]: avtoreferat dys… kand. ped. nauk: 13.00.04. Vinnytsia. 20 s.
Klymenko, A. O. (2010). Formuvannia informatsiinoi kultury maibutnikh pedahohiv u navchalnii diialnosti [Formation of information culture of future teachers in educational activities]: avtoreferat dys… kand. ped. nauk: 13.00.04. Ternopil. 20 s.
Ramskyi, Yu. S. (2013). Metodychna systema formuvannia informatsiinoi kultury maibutnikh vchyteliv matematyky [Methodical system of forming information culture of future teachers of mathematics]: avtoreferat dys. … dokt. ped. nauk: 13.00.02. Kyiv. 56 s.
Stechenko, T. O. Poniattia «Informatsiina kultura» maibutnikh uchyteliv inozemnoi movy v pedahohichnomu konteksti [The concept of «Information culture» of future foreign language teachers in the pedagogical context]. Available at: erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/5460.
Toffler Elvin (2000). Tretia khvylia [The third wave] / Andrii Yevsa (per. z anhl.). Kyiv. S. 247-263.