ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ РІЗНИХ ФОРМ НАВЧАННЯ НА СТАН ОКРЕМИХ КОМПОНЕНТІВ СПОСОБУ ЖИТТЯ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ

Автор(и)

  • Сергій Кудін Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри біологічних основ фізичного виховання, здоров’я і спорту, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-9800-5525
  • Оксана Савонова Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри біологічних основ фізичного виховання, здоров’я і спорту, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-6072-9181
  • Андрій Кужельний Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри спорту, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0001-5938-8589

Ключові слова:

пандемія, дистанційне навчання, студенти, спосіб життя, якість життя

Анотація

Мета роботи. В умовах загрози поширення коронавірусної інфекції більшість університетів і коледжів за рекомендацією МОН України прийняли рішення навчатися дистанційно з використанням електронного інформаційно-освітнього середовища та дистанційних освітніх технологій. Усі заняття – лекційні, практичні та навіть лабораторні за наявності віртуальних лабораторних робіт – були перенесені у дистанційний формат. Унаслідок дистанційного формату навчання студенти більшу частину часу стали проводити сидячи за комп’ютером у приміщенні. У зв’язку з цією обставиною гостро постало питання щодо вивчення впливу технологій дистанційного навчання в умовах пандемії на спосіб життя й здоров’я студентів.
Методологія. У статті наведено результати анкетування студентів Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка щодо впливу різних форм навчання на стан окремих компонентів їх способу життя в умовах пандемії. 
Наукова новизна. Авторами не тільки досліджено й проаналізовано тенденції в зміні окремих компонентів способу життя студентської молоді (режим дня, відпочинку, сну, харчування, фізичної активності) при очному та дистанційному навчанні, але й надано науково обґрунтовану медико-гігієнічну оцінку отриманим результатам.
Висновки. Результати дослідження доводять, що режим дня, режим харчування, рівень фізичної активності у більшості студентів, на жаль, не відповідають медико-гігієнічним нормативам при дистанційному та очному навчанні. Одночасно авторами виявлено позитивні тенденції в зміні окремих компонентів способу життя студентів при дистанційній формі навчання – збільшення тривалості сну, що наближається до гігієнічних рекомендацій, стабілізація режиму сну і харчування, практично правильний розподіл добової калорійності за прийомами їжі. Виявлено негативний вплив дистанційної форми навчання на такі компоненти способу життя, як фізична активність, – зменшення загальної фізичної активності, зменшення часу перебування на свіжому повітрі.

Посилання

Kudin, S. F. (2015). Perevirka efektyvnosti metodyky formuvannia kultury samorehuliatsii maibutnikh uchyteliv fizychnoho vykhovannia u protsesi vyvchennia valeolohichnykh dystsyplin. [Verification of the model of self-direction culture forming to physical teachers’ trainees through valeology studies]. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni T. H. Shevchenka. – Bulletin of the T. H. Shevchenko Chernihiv National Pedagogical University. Chernihiv, Ukraine. Issue 132, 84–87 [In Ukrainian].

Kudin, S. F. (2016). Formirovanie kultury samoreguliatcii studentov fakulteta fizicheskogo vospitaniia [Formation of selfregulation culture of physical education faculty]. Fyzycheskoe vospytanye studentov – Physical education of students, 1, 49-54. Retrieved from : http://dx.doi.org/10.15561/20755279.2016.0107 [In Ukrainian].

Kudin, S.F. (2021). Vyvchennia vidpovidnosti okremykh komponentiv sposobu zhyttia studentskoi molodi medyko-hihiienichnym normam pry dystantsiinii formi navchannia u porivnianni z ochnoiu formoiu [Study of conformity of separate components of a way of life of student’s youth to medical and hygienic norms at the distance form of training in comparison with the full-time form] : Materialy tretoho mizhnarodnoho sympoziumu «Osvita i zdorovia pidrostaiuchoho pokolinnia». Kyiv, Ukraine: Alaton, 3, 163–165.

Nosko, M. O., Hryshchenko, S. V., Nosko, Yu. M. (2013). Formuvannia zdorovoho sposobu zhyttia [Forming a healthy lifestyle] : navchalnyi posibnyk, Kyiv, Ukraine : MP Lesia.

Nosko, M. O., Harkusha, S. V., Voiedilova, O. M. (2014). Zdoroviazberezhuvalni tekhnolohii u fizychnomu vykhovanni [The health-preserving technologies in physical training education]. Monograph, Kyiv, Ukraine : SPD Chalchynska N. V.

Downloads

Опубліковано

17.03.2023

Номер

Розділ

ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ВИЩОЇ ОСВІТИ ТА ПЕДАГОГІЧНОЇ НАУКИ