ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ОЦІНЮВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В ПРОЦЕСІ ОЦІНЮВАННЯ РУХОВОЇ АКТИВНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Віталій Юденок Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка https://orcid.org/0000-0001-5092-7523

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.232012

Ключові слова:

майбутні вчителі фізичної культури, фахова підготовка, оцінювальна компетентність, рухова активність, здобувачі середньої освіти, педагогічні умови

Анотація

Проблема. У статті проаналізовано педагогічні умови формування оцінювальної компетентності майбутніх учителів фізичної культури в процесі оцінювання рухової активності здобувачів середньої освіти.
Мета даної наукової розвідки – обґрунтування педагогічних умов формування оцінювальної компетентності майбутніх учителів фізичної культури в процесі оцінювання рухової активності здобувачів середньої освіти.
Методологія дослідження базується на сучасних положеннях педагогічної науки і відображає взаємозв’язок методологічних підходів до вивчення процесу професійної підготовки майбутніх вчителів фізичної культури загалом та формування в них оцінювальної компетентності зокрема.
Наукова новизна. Виокремлено та проаналізовано педагогічні умови формування оцінювальної компетентності майбутніх вчителів фізичної культури в процесі оцінювання рухової активності здобувачів середньої освіти.
Висновки. 1. Професійна підготовка майбутніх учителів фізичної культури школи до формування оцінювальної компетентності в процесі оцінювання рухової активності здобувачів середньої освіти має реалізуватися як цілеспрямований, систематичний та організований процес. 2. Педагогічними умовами формування оцінювальної компетентності в процесі оцінювання рухової активності здобувачів середньої освіти виступають поєднання методів, засобів та змісту навчання, які впливають на якість освітнього процесу і становлять оптимальне освітнє середовище для засвоєння майбутніми учителями фізичної культури знань. 3. Педагогічними умовами формування оцінювальної компетентності в процесі оцінювання рухової активності здобувачів середньої освіти є такі: розробка та запровадження комплексної програми підготовки майбутніх учителів фізичної культури; інформаційне педагогічне забезпечення фахової підготовки; організаційна та методична підготовка майбутніх учителів фізичної культури. 4. Ефективність педагогічних умов формування оцінювальної компетентності майбутніх учителів фізичної культури в процесі оцінювання рухової активності здобувачів середньої освіти залежить від практико-орієнтованого освітнього середовища закладу вищої освіти.

Біографія автора

Віталій Юденок, Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка

Асистент кафедри теорії і методики фізичного виховання Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка (Глухів, Україна)

Посилання

Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy [A large explanatory dictionary of the modern Ukrainian language] / Avt.-uklad. Busel V., Kyiv: Perun, 2001 [in Ukrainian].

Derzhavnyi standart bazovoi serednoi osvity. [State standard of basic secondary education]. 30 veresnia 2020 roku URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/nova-ukrayinska-shkola/derzhavnij-standart-bazovoyi-serednoyi-osviti (data zvernennia 12.02.2023) [in Ukrainian].

Derzhavnyi standart pochatkovoi osvity: [State standard of primary education]: Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy [Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine] vid 21 liutoho 2018 r. № 87 (u redaktsii postanovy Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 24 lypnia 2019 r. № 688). URL: https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/59891/ (data zvernennia 12.02.2023) [in Ukrainian].

Entsyklopediia osvity (2008). [Encyclopedia of education] / Akademiia ped. nauk Ukrainy. Holovnyi redaktor V.H. Kremen. Kyiv: Yurinkom Inter [in Ukrainian].

Ziaziun, I. A. (2006). Protsesy modernizatsii suchasnoi pedahohichnoi osvity v Ukraini. [Modernization pro-cesses of modern pedagogical education in Ukraine]. Profesiina osvita: pedahohika i psykholohiia – Professional education: pedagogy and psychology, Vyp. VIII, pp. 105–115 [in Ukrainian].

Lokshyna, O. (2009). Zmist shkilnoi osvity v krainakh Yevropeiskoho Soiuzu: teoriia i praktyka (druha polovyna KhKh – pochatok KhKhI st.): [The content of school education in the countries of the European Union: theory and practice (the second half of the 20th - the beginning of the 21st century)] monohrafiia [monograph]. URL: http://lib.iitta.gov.ua/5435 (data zvernennia 12.03.2023) [in Ukrainian].

Pedahohichni umovy pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv do zdoroviazberezhuvalnoho vykhovannia uchniv. (2020). [Pedagogical conditions for training future primary school teachers for health-preserving education of students]. URL: https://www.repository.sspu.edu.ua/bitstream/123456789/8760/ 3/ Pedahohichni%20umovy%20pidhotovky.pdf (data zvernennia 12.02.2023) [in Ukrainian].

Pelekh, L. R. (2000). Perspektyvy rozvytku masovykh vykhovnykh zakhodiv u vyshchykh navchalnykh zakladakh novoho typu. [Prospects for the development of mass educational activities in higher educational institutions of a new type]. Humanizatsiia navchalno-vykhovnoho protsesu – Humanization of the educational process: naukovo-metodychnyi zbirnyk [scientific and methodical collection], Vyp. X, pp. 54–61 [in Ukrainian].

Pro vyshchu osvitu: (2014) [About higher education]: Zakon Ukrainy [Law of Ukraine] vid 1 lypnia 2014 roku № 1556-VII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text (data zvernennia 12.03.2023) [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennia oriientovnykh vymoh otsiniuvannia navchalnykh dosiahnen uchniv iz bazovykh dystsyplin u systemi zahalnoi serednoi osvity: [On the approval of the approximate requirements for assessing the educational achievements of students in basic subjects in the system of general secondary education] Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy [Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine] vid 21 serpnia 2013 roku. № 1222. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v1222729-13#Text (data zvernennia 12.02.2023) [in Ukrainian].

Pro povnu zahalnu seredniu osvitu: [About complete general secondary education]: Zakon Ukrainy [Law of Ukraine] (2020). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20. (data zvernennia 20.02.2023) [in Ukrainian].

Fedorenko, M. V. (2012). Osoblyvosti profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly. [Peculiarities of professional training of future primary school teachers]. Visnyk LNU imeni Tarasa Shevchenka – Bulletin of Taras Shevchenko LNU, № 22, Ch. I, pp. 310–316 [in Ukrainian].

Khrykov, Ye. M. (2011). Pedahohichni umovy yak skladova naukovykh znan. [Pedagogical conditions as a component of scientific knowledge]. Shliakh osvity – The way of education, № 2, pp. 11–15 [in Ukrainian].

Black, P., Wiliam, D. (1998). Inside the Black Box: Raising Standards through Classroom Assessment. PhiDeltaKappan, Vol. 80, № 2 (October), pp. 1–12 [in English].

Downloads

Опубліковано

11.09.2023

Номер

Розділ

БІОМЕХАНІЧНІ, ПЕДАГОГІЧНІ, МЕДИКО-БІОЛОГІЧНІ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА СПОРТУ