ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ УЧНІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.58407/232206

Ключові слова:

інклюзивна освіта, інноваційні освітні технології, здобувачі освіти, особливі освітні потреби

Анотація

У статті розглянуто питання якості впровадження інноваційних педагогічних технологій в умовах інклюзивної освіти. Представлено огляд освітніх практик стосовно розроблення та викладання для дітей з особливими освітніми потребами. Наголошено на позитивних результатах навчання та загальному підвищенні якості освітнього процесу за умов впровадження інноваційних технологій для здобувачів освіти з ООП.
Метою статті є аналіз підходів до впровадження інноваційних освітніх технологій в освітній і корекційно-розвивальний процеси для осіб з особливими освітніми потребами та визначення шляхів їх втілення з метою підвищення якості освітнього процесу.
Методологія. Методологія нашого дослідження базується на системному та особистісно-орієнтованому підходах, які враховують психолого-педагогічні джерела інформації та аналізують сучасний педагогічний досвід шляхом впровадження інноваційних освітніх технологій для освіти осіб з особливими освітніми потребами. Ми використовували багаторівневий системний аналіз інформаційних наукових джерел, що базується на загально-, частково-науковому та конкретно-науковому філософському рівнях пізнання.
Наукова новизна полягає у встановленні основних підходів до впровадження інноваційних освітніх технологій у процес підготовки здобувачів освіти із особливими освітніми потребами у закладах освіти.
Висновки. Застосування нових технологій має велике значення для навчання дітей з особливими освітніми потребами. Нові технології дозволяють створити індивідуальні навчальні підходи, враховуючи потреби та можливості кожного навчання. Це дозволяє забезпечити доступ до навчання на основі їх індивідуальних змін і рівня розвитку. Нові технології дозволяють візуалізувати навчальний матеріал за допомогою графіків, відео, анімації та інтерактивних елементів. Це особливо корисно для дітей з особливими освітніми потребами, які можуть краще сприймати і розуміти інформацію через візуальні засоби. Візуальні елементи та інтерактивність також допомагають залучити учнів до навчального процесу та збільшити їх мотивацію. Нові технології дають можливість створювати навчальні матеріали та додатки, які можуть бути доступними та адаптованими для дітей із особливими освітніми потребами.

Біографії авторів

Микола Носко, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка

Scopus-Author ID 56880089100
Researcher ID C-6263-2017
Доктор педагогічних наук, професор,
Дійсний член (академік) НАПН України,
радник ректора Національного університету 
«Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка (м. Чернігів, Україна)

Ольга Мехед, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка

Scopus Author ID 6506181994
Researcher ID AAC-7333-2021
Доктор педагогічних наук, доцент,
завідувач кафедри біології,
Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
(м. Чернігів, Україна)

Посилання

Bondar V. (2011). Inkliuzyvne navchannia yak sotsialno-pedahohichnyi fenomen [Inclusive education as a socio-pedagogical phenomenon]. Ridna shkola – Native school. 3. 77.

Kolupaieva A. A. (2019). Navchannia ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy v inkliuzyvnomu seredovyshchi : navchalno-metodychnyi posibnyk [Education of children with special educational needs in an inclusive environment]. Kharkiv, Ukraine: Ranok.

Lystopad O. V. (2011). Inkliuzyvna osvita v konteksti innovatsiinoho rozvytku. [Inclusive education in the context of innovative development]. Pedahohichni nauky : teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii – Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies. 2. 117.

Mekhed O. B., Riabchenko S. V., Tiupina N. V. (2020). Stvorennia zdoroviazberezhuvalnoho osvitnoho seredovyshcha u konteksti inkliuzyvnoho navchannia [Creating a health-preserving educational environment in the context of inclusive education]. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Chernihivskyi kolehium» imeni T. H. Shevchenka – Bulletin of the T. G. Shevchenko National University «Chernihiv Collegium». Chernihiv, Ukraine: NUChK. 6 (162). 96-102.

Mekhed O. B., Miroshnyk V. I. (2022). Pidhotovka maibutnikh vchyteliv biolohii ta osnov zdorovia do sotsialno-pedahohichnoi diialnosti v konteksti inkliuzyvnoho navchannia. Innovatsii partnerskoi vzaiemodii osvity, ekonomiky ta sotsialnoho zakhystu v umovakh inkliuzii ta prahmatychnoi reabilitatsii sotsiumu [Preparation of future teachers of biology and the basics of health for socio-pedagogical activities in the context of inclusive education]: Materialy VI Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii – Materials of the VI International Scientific and Practical Conference. Kamianets-Podilskyi, Ukraine. 223-225.

Mekhed O. B. (2023). Rozvytok potentsialu vchytelia biolohii ta osnov zdorovia v systemi inkliuzyvnoi osvity [Development of the potential of the teacher of biology and the basics of health in the system of inclusive education]. Aktualni problemy osvitnoi haluzi Ukrainy: materialy Rehionalnoi naukovo-praktychnoi konferentsii molodykh uchenykh – Actual problems of the educational sector of Ukraine: materials of the Regional scientific and practical conference of young scientists. Kherson, Ukraine : «Khersonska akademiia neperervnoi osvity». 103-105.

Teoriia i praktyka inkliuzyvnoi osvity [navchalno-metodychnyi posibnyk] [Theory and practice of inclusive education] / Ed. Bondar K. M. Proekt «Pidtrymka inkliuzyvnoi osvity u m. Kryvyi Rih» – Project «Support of inclusive education in the city of Kryvyi Rih».

Downloads

Опубліковано

28.09.2023