ДЕТЕРМІНАНТИ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ ТОЛЕРАНТНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ В УМОВАХ ВІЙНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.58407/231914

Ключові слова:

професійна толерантність, майбутні соціальні працівники, психічні стани, суб’єктивне благополуччя

Анотація

У статті висвітлено результати емпіричного дослідження детермінант розвитку професійної толерантності майбутніх соціальних працівників в умовах війни. За результатами теоретичного аналізу наукової літератури з’ясовано, що професійна толерантність як комплексний феномен відповідає особливостям певної професійної діяльності та має наступні структурні складові: адаптивність, самоприйняття, прийняття інших, емпатія, афіліація, асертивність, надситуативність сприйняття. Професійну толерантність розглядаємо як комплексне утворення взаємопов’язаних індивідуально-особистісних характеристик, які визначають інтегральну цінність соціальних працівників, що проявляється в шанобливому ставленні до інших суб’єктів професійної діяльності та охоплюють взаємодію особистості у процесі життєдіяльності з іншими особистостями.
Мета роботи: аналіз результатів емпіричного дослідження рівня розвитку основних структурних складових професійної толерантності майбутніх соціальних працівників, та чинників, що сприяють її розвитку в умовах війни.
Методологія. Використано емпіричні методи дослідження: спостереження, експеримент, опитування, анкетування, тестування, комплекс психодіагностичних методик з метою вивчення рівня розвитку професійної толерантності та оцінки рівня вираженості психічних станів респондентів. Наукова новизна. До структури професійної толерантності включено толерантність до невизначеності та фрустраційну толерантність, що сприяє подоланню стану фрустрації та вимагає підвищення стійкості майбутніх соціальних працівників до несприятливих обставин життя на основі адекватного їх усвідомлення.
Висновки. Емпірично встановлено, що негативні психічні стани обернено впливають на розвиток професійної толерантності, чим нижчим є рівень розвитку фрустрації, ригідності, агресивності, тривожності, тим вище рівень розвитку професійної толерантності соціальних працівників. Емпірично доведено, що на розвиток професійної толерантності майбутніх соціальних працівників впливає рівень розвитку суб'єктивного благополуччя та його критеріальні ознаки: емоційний комфорт, система цінностей, прийнята в даній культурі, задоволеність життям.

Біографія автора

Євгеній Порядін , Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

Аспірант 2-го курсу спеціальність 231 «Соціальна робота»,
Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова
(Київ, Україна)

Посилання

Orshanskyi, L. (2011). Etnodyzain yak innovatsiinyi khudozhno-estetychnyi komponent tekhnolohichnoi osvity [Ethnodizayn as an innovative artistic and aestheticcomponent of technological education]. Molod i rynok [Youth and the market], 1, 38–41. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2011_1_10 [in Ukrainian].

Rudenchenko, A. А. (2014). Etnodyzain yak mizhdystsyplinarnyi fenomen stvorennia tvorchoho osvitnoho prostoru [Ethnodesign as an interdisciplinary phenomenon of creating a creative educational space]. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia [Problems of modern teacher training], 10 (Is. 3), 140-146 Retrieved from: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/5222 (Last accessed: 10.01.2023).[in Ukrainian].

Adamson, G., Riello, G., & Teasley, S. (Eds.). (2011). Global Design History (1st ed.).

London: Routledge. Retrieved from: https://doi.org/10.4324/9780203831977 [in

Ajmar-Wollheim, M., & Molà, L. (2011). The Global Renaissance Cross-cultural objects in the early modern period. In Global Design History (1st Edition, pp. 11–20). essay, London: Routledge. Retrieved from: https://doi.org/10.4324/ 9780203831977 [in English].

Beaulieu, J. É. (2012). L’ethnodesign: un dialogue entre l’artisanat et le design contemporain. Mémoire de maîtrise en ethnologie et patrimoine (dissertation). Faculté des lettres et sciences humaines, Universi té Laval, Québec, 121 р., Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.11794/23445 . [in

Fallan, K., & LeesK., & Lees--Maffei,Maffei, G. (2016). Designing Worlds: National Design Histories in an Age of Globalization.G. (2016). Designing Worlds: National Design Histories in an Age of Globalization. (Vol. 24). Berghahn Books. (Vol. 24). Berghahn Books. https://doi.org/10.2307/j.ctv8bt1mvhttps://doi.org/10.2307/j.ctv8bt1mv (Last accessed:(Last accessed: 1100.0.011.20.20223)3).. [in English].[in English].

Kondo, A. (2016). Creativity within a Geographical National Framework: From Modern Japanese Design to Pev sner’s Art Geography. In K. Fallan & G. Lees Maffei (Eds.), Designing Worlds: National Design Histories in an Age of Globalization (Vol. 24, pp. 93 107). New York Oxford: Berghahn Books. Retrieved from: https://doi.org/10.2307/j.ctv8bt1mv.9 [in

Lara Betancourt, P. (2016). The Quest for Modernity: A Global/National Approach to a History of Design in Latin America. In Fallan K. & Lees Maffei G. (Eds.), Designing Worlds: National Design Histories in an Age of Globalization (pp. 241 258). New Yo rk Oxford: Berghahn Books. doi:10.2307/j.ctv8bt1mv.18 [in English].

Mathieu, J. (2017). À propos d’un design de proximité: l’ethnodesign. Les Cahiers des dix , (Vol.71), 177202. https://doi.org/10.7202/1045199ar . [in Fr ench].

Downloads

Опубліковано

06.03.2023