ФОРМУВАННЯ МІЖКУЛЬТУРНОЇ ТА КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ СТУДЕНТІВ У ВИВЧЕННІ ІСТОРІЇ ТА КУЛЬТУРИ ЄВРОПИ

Автор(и)

  • Володимир Дятлов Доктор історичних наук, професор перший проектор, проректор з науково-педагогічної роботи, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г Шевченка https://orcid.org/0000-0002-4320-7795
  • Марина Кеда Кандидат історичних наук, доцент доцент кафедри всесвітньої історії та міжнародних відносин, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г Шевченка https://orcid.org/0000-0003-3458-1299
  • Тетяна Соломенна Кандидат історичних наук, доцент доцент кафедри всесвітньої історії та міжнародних відносин, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г Шевченка https://orcid.org/0000-0001-6483-5590

Ключові слова:

міжкультурна компетентність, комунікативна компетентність, креативність, культура Європи, євроінтеграція

Анотація

У контексті актуальних завдань європейської інтеграції одним із основних аспектів діяльності закладів освіти має стати формування сучасних soft skills. Їх важливою складовою є міжкультурна та комунікативна компетентності, які відносяться до переліку найбільш актуальних «навичок майбутнього».

Метою статті є аналіз найбільш ефективних методів формування міжкультурної та комунікативної компетентностей засобами проєктної діяльності в ході вивчення історії та культури Європи.

Методологія дослідження базувалась на використанні концептуального та когнітивного підходів. Автори на основі багаторічного досвіду імплементації проєктів, спрямованих на вивчення історії та культури Європейського Союзу, пропонують найбільш ефективні методи засвоєння студентами європейських цінностей, повсякденної культури
та комунікації у багатоетнічному, полікультурному середовищі, сповненому інтенсивних міграційних процесів.
Наукова новизна полягає у виявленні специфіки формування гармонійної структури міжкультурної та комунікативної компетентностей, яка полягає у збалансованості національних і загальноєвропейських соціокультурних цінностей у системі навчання та виховання. При апробації цієї теорії автори відводили головну роль інтерактивним заняттям, тренінгам, підготовці проєктів й історичним моделюванням.

Висновки: у процесі застосування новаційних форм і методів роботи зафіксовано зростання готовності здобувачів освіти до міжкультурної та комунікативної діяльності, активності і зацікавленості до навчання, зростання рівня креативності, здатності до виконання творчих завдань. Здобувачі освіти стали активними учасниками конференцій, круглих столів, історичного моделювання з питань історії ідеї європейської єдності, культурної політики ЄС, збереження європейської культурної спадщини та сприяння розвитку міжкультурного діалогу європейської спільноти.

Downloads

Опубліковано

25.12.2023

Номер

Розділ

ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ВИЩОЇ ОСВІТИ ТА ПЕДАГОГІЧНОЇ НАУКИ