ЗАСОБИ ТУРИЗМУ У ФІЗИЧНОМУ ВИХОВАННІ ДІТЕЙ СЕРЕДНЬОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

Ключові слова:

фізичне виховання, варіативний модуль, туризм, діти середнього шкільного віку

Анотація

Процес фізичного виховання у закладах загальної середньої освіти долає складний шлях переходу до Нової української школи. У переліку варіативних модулів модельної програми «Фізична культура. 5-6 класи» відсутній такий варіативний модуль як туризм, що потребує наукового обґрунтування щодо включення його у модельну програму для 7-9 класів Нової української школи.

Мета дослідження – обґрунтувати ефективність методики проведення уроків фізичної культури за варіативним модулем «Туризм» дітей середнього шкільного віку (7 клас).

Методологія дослідження спрямована на обґрунтування доцільності використання засобів туризму для дітей середнього шкільного віку у процесі фізичного виховання на уроках фізичної культури. У дослідженні використані наступні методи: аналіз та узагальнення даних науково-методичної літератури й провідного досвіду роботи; педагогічні методи дослідження (спостереження, експеримент, тестування); антропометричні психологічні, соціологічні методи дослідження; методи математичної статистики.

Наукова новизна полягає у розробленні методики проведення уроків фізичної культури за варіативним модулем «Туризм» у 7-х класах та у визначенні впливу засобів туризму на показники фізичної підготовленості, фізичного розвитку та психоемоційного стану дітей середнього шкільного віку.

Висновки. Визначено позитивний вплив засобів туризму на психоемоційний стан, фізичний розвиток та показники фізичної підготовленості, що були застосовані у рамках варіативного модулю «Туризм» на уроках фізичної культури у 7-х класах. Дане положення дозволяє констатувати доцільність включення туризму до переліку варіативних компонентів модельної навчальної програми «Фізична культура. 7-9 класи» Нової української школи.

Біографії авторів

Г. О. Бутенко, Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка

Кандидат наук з фізичного виховання і спорту,
доцент кафедри теорії і методики фізичного виховання,
Глухівський національний педагогічний університет
імені Олександра Довженка
(Глухів, Україна)

І. В. Синіговець, Національний університет «Чернігівська політехніка»

Кандидат наук з фізичного виховання і спорту,
доцент кафедри фізичної реабілітації,
Національний університет «Чернігівська політехніка»
(Чернігів, Україна)

В. І. Курілова, Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка

Кандидат біологічних наук, професор,
завідувач кафедри теорії і методики фізичного виховання,
Глухівський національний педагогічний університет
імені Олександра Довженка
(Глухів, Україна)

Посилання

Hrynova T. I. (2014). Vplyv ozdorovchykh zaniat riznymy vydamy sportyvnoho turyzmu na formuvannia fizychnoho stanu ditei 10-13 rokiv [The influence of recreational activities of different types of sports tourism on the physical condition of children 10-13 years old] : dissertation abstract ... PhD in Physical Education and Sports : 24.00.02. Kharkiv, Ukraine. 20 p.

Denysenko I. O. (2014). Vykorystannia zasobiv sportyvno-ozdorovchoho turyzmu v pidvyshchenni fizychnoho stanu studentiv 18-19 rokiv [The use of sports and health tourism in improving the physical condition of students 18-19 years old] : dissertation abstract. ... PhD in Physical Education and Sports : 24.00.02. Dnipropetrovsk, Ukraine. 20 p.

Dutchak M., & Krutsevych T., & Trachuk S. (2010). Kontseptualni napriamy vdoskonalennia systemy fizychnoho vykhovannia shkoliariv i studentiv dlia vprovadzhennia zdorovoho sposobu zhyttia [Conceptual directions of improving the system of physical education of schoolchildren and students for the introduction of a healthy lifestyle]. Sports Bulletin of the Dnieper. №2. P. 116–120.

Kashuba V., & Honcharova N., & Butenko H. (2015). Dosvid vykorystannia rekreatsiino-ozdorovchoi tekhnolohii u fizychnomu vykhovanni shkoliariv [Experience of using recreational and health-improving technologies in physical education of schoolchildren]. Youth Scientific Bulletin of the Lesya Ukrainka East European National University. Physical education and sports. Lutsk, Ukraine. №20. P. 54–59.

Kolesnikova M., & Borysiuk M. (2012). Pishokhidnyi turyzm – yak zasib optymizatsii rukhovoho rezhymu shkoliariv [Hiking tourism as means of optimizing the motor regime of schoolchildren]. Tourism and local lore: appendix to the Humanitarian Bulletin of Pereyaslav-Khmelnytsky State Pedagogical University named after Hryhoriy Skovoroda. Pereyaslav-Khmelnytsky, Ukraine. №1. P. 87–91.

Kuz Yu. S. (2011). Orhanizatsiino-pedahohichni umovy fizychnoho vykhovannia uchniv zahalnoosvitnoi shkoly u pryrodnomu seredovyshchi [Organizational and pedagogical conditions of physical education of secondary school students in the natural environment]: dissertation abstract … PhD in Physical Education and Sports: avtoref : 24.00.02. Ivano-Frankivsk, Ukraine. 20 p.

Moskalenko N. V., & Shyian O.V. (2011). Innovatsiini tekhnolohii u fizychnomu vykhovanni shkoliariv [Innovative technologies in physical education of schoolchildren] : tutorial. Dnipropetrovsk, Ukraine : Innovatsiia. 238 p.

Mulyk Ye.V., & Hrynova T.I. (2010). Vplyv zaniat sportyvnym turyzmom na fizychnyi rozvytok i funktsionalnu systemu ditei, shcho zaimaiutsia turyzmom pershyi rik na etapi pochatkovoi pidhotovky [The impact of sports tourism on the physical development and functional system of children engaged in tourism in the first year at the initial training stage]. Slobozhansky scientce and sports bulletin. Kharkiv, Ukraine. P. 57–60.

Krutsevych T. Yu., & Halenko L. A., & Derevianko V. V. ta in. (2012). Navchalna prohrama z fizychnoi kultury dlia zahalnoosvitnikh zakladiv : 5–9 klasy [Physical education curriculum for secondary schools: Grades 5–9]. Kyiv, Ukraine. 294 p.

Tomenko O. A. (2012). Nespetsialna fizkulturna osvita uchnivskoi molodi: teoriia i metodolohiia [Non-special physical education of student youth: theory and methodology] : monograph. Sumy, Ukraine. 276 p.

Downloads

Опубліковано

01.12.2023

Номер

Розділ

БІОМЕХАНІЧНІ, ПЕДАГОГІЧНІ, МЕДИКО-БІОЛОГІЧНІ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА СПОРТУ