ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА-БАНДУРИСТА ДО РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ УЧНІВ

Автор(и)

  • С. Ю. Задоя Аспірант кафедри педагогіки ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», (Переяслав-Хмельницький, Україна) https://orcid.org/0000-0002-9366-875X

Ключові слова:

творчість, здібності, розвиток, творчий потенціал, підготовка майбутнього педагога-музиканта до розвитку творчого потенціалу учнів, бандурне музикування

Анотація

Мета статті полягає у висвітленні теоретичних основ підготовки майбутніх педагогів-бандуристів до розвитку творчого потенціалу учнів у сучасних умовах реформування освіти України та визначенні сутності означеного процесу.

Сучасні методологічні підходи у професійній підготовці педагога-музиканта (антропологічний, культурологічний, етнопедагогiчний, аксiологiчний, системний, компетентнісний, діяльнісний (діяльнісно-особистий, синергетичний, інформаційний) є вирішальними для наукового обґрунтування ефективної підготовки майбутніх педагогівбандуристів до розвитку творчого потенціалу учнів у процесі бандурного музикування. Певне значення щодо розгляду специфіки фахової підготовки майбутнього педагогамузиканта мають її зв’язки з провідними методологічними ідеями. Особливості розгляду проблеми підготовки майбутніх педагогів-бандуристів до розвитку творчого потенціалу учнів у процесі бандурного музикування у своєму змісті дозволяє виділити ключові методологічні ідеї – аксіологічну, гуманістичну, культурологічну та діяльнісну.

Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше визначено сутність поняття «готовність майбутнього педагога-музиканта до розвитку творчого потенціалу учнів у процесі бандурного музикування» визначаємо як складне особистісне утворення, що містить всебічні знання суті розвитку творчого потенціалу учнів у процесі бандурного музикування, характеризується застосуванням необхідних професійно-педагогічних умінь та навичок реалізації особистісно зорієнтованого творчого підходу до формування потенційних можливостей музично-педагогічного досвіду як основи професійного керівництва процесом розвитку творчого потенціалу учнів у процесі бандурного музикування, спрямованого на забезпечення розвитку внутрішніх передумов учнів до творчості, формування творчих якостей особистості; з’ясовано поняття «творчий потенціал особистості» як інтегративну цілісність природних і соціальних сил людини, що забезпечує її суб’єктивну потребу у творчій самореалізації і розвитку особистості.

Висновки. Сутність поняття «підготовка майбутнього педагога-музиканта до розвитку творчого потенціалу учнів у процесі бандурного музикування» визначаємо як цілісну, багатоструктурну систему, що відповідає меті, принципам і завданням професійно-педагогічної підготовки майбутніх педагогів-музикантів і визначає його готовність до означеного процесу. Щоб педагог зміг забезпечити успішний розвиток творчого потенціалу учнів у процесі бандурного музикування, йому необхідно оволодіти методикою та інноваційними технологіями бандурного музикування, основними видами бандурної техніки, вокально-інструментальними навичками для відображення художнього образу, самому вільно орієнтуватися в музично-творчому процесі, розвивати і реалізовувати свій творчий потенціал у практичній музично-педагогічній діяльності.

Downloads

Опубліковано

22.01.2024

Номер

Розділ

ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ