ДАЛЬТОН-ПЛАН У НАВЧАННІ МАЙБУТНІХ ЮРИСТІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ПРОФЕСІЙНОГО СПРЯМУВАННЯ

Автор(и)

Ключові слова:

Дальтон-план, майбутні юристи, англійська мова професійного спрямування

Анотація

Метою статті є обґрунтування особливостей навчання майбутніх юристів англійської мови професійного спрямування на засадах Дальтон-плану.

Методологія. Висвітлення теоретичних положень передбачає ретроспективний аналіз досліджень щодо організації навчання англійської мови на засадах Дальтон-плану, визначення мети, принципів та завдань Дальтон-плану в ракурсі навчання майбутніх юристів англійської мови. Дослідження базується на положеннях педагогіки, психології та методики навчання іноземних мов. Для реалізації поставленої мети в рамках статті здійснюється аналіз вітчизняних та іноземних психологічних, педагогічних і методичних літературних джерел із проблеми дослідження, аналіз освітніх документів і методична інтерпретація Дальтон-плану в навчанні англійської мови майбутніх юристів.

Наукова новизна. У статті подальшого розвитку набули положення про використання Дальтон-плану в навчально-виховному процесі, принципи та завдання Дальтон-плану під час організації навчання англійської мови майбутніх фахівців спеціальностей «Право» та «Правоохоронна діяльність»; принципи підходу Дальтон-плану, а саме: принцип повної свободи дій / свободи вибору; принцип самостійності студентів / курсантів та принцип співпраці. У контексті дослідження було визначено трактування Дальтон-плану, його мету та завдання.

Висновки. Дальтон-план у навчанні англійської мови сприяє створенню психологопедагогічних умов для максимального розвитку кожного курсанта та студента, розвитку їхньої творчої самостійності, здатності обирати траєкторію навчання та розпоряджатися наданою свободою для добору оптимальних способів оволодіння англомовною комунікативною компетентністю, сприянню співпраці майбутніх юристів з викладачами та іншими студентами / курсантами, що є необхідною умовою їхньої успішної навчальної діяльності.

Біографія автора

О. П. Биконя, Академія державної пенітенціарної служби

Доктор педагогічних наук, доцент
професор кафедри іноземних мов,
Академія державної пенітенціарної служби
(Чернігів, Україна)

Посилання

Vorobiova, L. (2019). Dalton-plan yak systema orhanizatsii navchannia u konteksti vitchyznianoho osvitno-pedahohichnoho dyskursu pochatku KhKh stolittia [Dalton Plan as the System of Organizing Teaching in the Context of Domestic Education-and-Pedagogic Discourse at the Beginning of the 20th Century]. Zbirnyk naukovykh prats Umanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu, 1, 23–28.

Zarivna, O. T. (2020). Dalton-plan u navchanni inozemnoi movy [Dalton Plan in Teaching a Foreign Language]. Retrieved from http://confesp.fl.kpi.ua/node/1084/zarivna_tezi_dalton-plan2012.pdf.

Konyisheva, A. V. (2007). Angliyskiy yazyik: Sovremennyie metody obucheniya [English: Modern Methods of Teaching]. Minsk, Belarus: TetraSistems.

Krupskaya, N. K., Dyui, E. (1922). Daltonskiy plan raboty v shkole. Elena Parkherst. Vospitanie pri pomoschi Daltonovskogo plana [Dalton Plan of Work at School. Elena Parkherst. Dalton Plan Based Education]. Na putyah k novoy shkole – On the Way to a New School, 3, 163–168.

Kurliand, Z. N. (2012). Dalton-plan – intehratyvna tekhnolohiia pedahohichnoi pidtrymky profesiinoho stanovlennia maibutnoho vchytelia [Dalton Plan as an Integrated Technology of Pedagogical Support for a Would-be Teacher’s Professional Development]. Naukovi zapysky Vinnytskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Mykhaila Kotsiubynskoho, 38, 219–223.

Tsili staloho rozvytku Ukrainy. Dobrovilnyi natsionalnyi ohliad [The Aims of a Sustainable Development of Ukraine. Voluntary National Review]. (2020). Retrieved from https://mof.gov.ua/.../Tsili%20Staloho%20rozvytku%20-%20Dobrovilnyi%20natsionalnyi%20ohliad.pdf

English Teaching to Future Lawyers: A Case Study of Ukrainian Higher Institutions. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 19, 6, 46–61.

Lee, L. F. (2000). The Dalton Plan and the Loyal, Capable Intelligent Citizen. History of Education, 29, 2, 129–138.

Sorokin, A., Elena S. (2016). Dalton-Plan in the Context of Reforms of the Training Process in Soviet Higher Education in 1920-1930s. Anthropologist, 23, 1/2, 120–125.

Susan F. Semel. (1995). The Transformation of Progressive Practice: A Case Study of Education on the Dalton Plan. Paedagogica Historica, 31, 1, 181–208.

Van der Ploeg, P. (2013). The Dalton Plan: Recycling in the Guise of Innovation. Paedagogica Historica, 49, 3, 314–329.

Weichhart, G., Stary, C., Appel, M. (2018). The Digital Dalton Plan: Progressive Education as Integral Part of Web-based Learning Environments. Knowledge Management & E-Learning, 10, 1, 25–52.

Downloads

Опубліковано

25.01.2024