АНГЛІЙСЬКА МОВА У ПАРАДИГМІ ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ КУРСАНТІВ ЗВО

Автор(и)

Ключові слова:

комунікативна компетентність, англійська мова як іноземна, курсант ЗВО, професійні навички, військово-політичні організації

Анотація

Мета статті – розглянути англійську мову як іноземну в контексті формування комунікативних компетентностей курсантів ЗВО. Актуальність дослідження зумовлена посиленими інтеграційними процесами, що охоплюють різні сфери сучасного життя, в тому числі сферу військової служби. Дедалі частіше держави протистоять викликам миру й безпеки не відособлено, а в складі міжнародних військово-політичних організацій, успішне функціонування яких можливе за умови якісної комунікації між учасниками, що забезпечується процесами стандартизації, у тому числі щодо мовленнєвих інструментів, найперше – власне офіційно прийнятої мови спілкування й ведення документації та уніфікованого словника професійної військової лексики. Крім того, ключовими в питаннях миру стають уміння вести діалог і знаходити компроміс, уміння розмовляти й домовлятися на паритетних засадах, що вимагає від військових комунікативних компетентностей високої якості. Це вимагає змін у навчальних планах військових вишів та особливого підходу до викладання англійської мови, відмінного знання військової лексики, вміння сприймати інформацію іноземною мовою на слух та через читання, знання граматичних, орфографічних і пунктуаційних норм, володіння військовим стилем мовлення та письма.

Методологія. Домінантними у ході підготовки цієї розвідки є описово-аналітичні дослідницькі методи.

Наукова новизна. Визначено вплив глобалізаційних процесів на сучасну модель військової служби, окреслено поняття комунікативної компетентності курсантів ЗВО, з’ясовано роль англійської мови в професійному та особистісному розвитку студентіввійськовослужбовців, визначено тенденції розвитку англійської мови для військовослужбовців, сформульовано базові компетентності, котрих повинен набути курсант ЗВО.

Висновки. Комунікативно-компетентнісна складова робить пріоритетним володіння іноземною мовою для досягнення прагматичних цілей професійної військової та особистісної комунікації. Фундаментальною є теза, що сучасний курсант не може бути професійно реалізованим без належного володіння англійською мовою.

Біографія автора

В. П. Попелюк, Військова академія

Викладач кафедри іноземних мов
факультету підготовки спеціалістів військової розвідки
та спеціального призначення Військової академії
(Одеса, Україна)

Посилання

Adam, M. S. (2019). Teaching Military English at Karay University. Sust Journal of Linguistic and Literay Studies, 20(2). Retrieved from http://repository.sustech.edu/handle/123456789/24204

AKIpress. (2014). Kyrgyz Deputy Defense Minister, NATO Liaison Officer discuss expansion of cooperation. Retrieved from https://akipress.com/news:544511

Alqahtani, A. F. (2017). A study of the language learning motivation of Saudi military cadets. International Journal of Applied Linguistics and English Literature, 6(4). P. 163–172.

Blowers, E. M. (2017). Towards a Multilingual and Cross-Cultured Officer Corps: A Study of Language and Culture Training Programs for Army ROTC Cadets. Theses – ALL. P. 133. Retrieved from https://surface.syr.edu/thesis/133

Chacko, M. A. (2020). English-Educated as ‘Ready-Made’Leaders: Re-Inscribing Distinction through the Student Police Cadet Project in Kerala, India. South Asia: Journal of South Asian Studies, 43(4). P. 775– 792. Retrieved from https://doi.org/10.1080/00856401.2020.1775356

Chiocca, E. S. (2020). Hearts and minds: goal-orientation and intercultural communicative competence of ROTC cadets learning critical languages. Intercultural Education, 31(1). P. 102–132. Retrieved from https://doi.org/10.1080/14675986.2019.1666247

Elamin, A. M., Ahmed, M. A., Osman, H. A. (2018). Investigating Needs Analysis of English Language Productive Skills to Enhance Military Demands in English Language Learning (A Case Study of Students of the Sudanese Joint Command & Staff College (JCSC)). SUST Journal of Educational Sciences, 19(1). P. 147–167.

Er, M., & Kırkgöz, Y. (2018). Introducing innovation into an ESP Program: Aviation English for cadets. Key Issues in English for Specific Purposes in Higher Education. Springer, Cham. P. 179–199. Retrieved from https://doi.org/10.1007/978-3-319-70214-8_11

Fan, L., Fei, J., Schriever, U., & Fan, S. (2018). An empirical study on the communicative competence of Chinese seafarers. Marine Policy, 87. P. 65–71. Retrieved from https://doi.org/10.1016/j.marpol.2017.10.010

Gieseman, D. (2015). Effective Writing for Army Leaders the Army Writing Standard Redefined. Military Review, 106-118. Retrieved from https://www.armyupress.army.mil/Portals/7/militaryreview/Archives/English/MilitaryReview_20151031_art016.pdf

Hashim, H. U., Yunus, M. M., & Hashim, H. (2020). Lack of Proficiency in English Language: Understanding the Circumstances among the Military Cadets. Proceedings of the Third Workshop on Multidisciplinary and Its Applications, WMA-3 2019, 11–14 December 2019, Medan, Indonesia. Retrieved from https://doi.org/10.4108/eai.11-12-2019.2290883

Hatziolou, E., & Sofiou, S. Foreign Languages and Military Terminology at the Hellenic Army Military Academy. NAUSIVIOS CHORA, 7. P. 29–35. Retrieved from http://195.251.98.8/docs/2018D3.pdf

Li, X. I. E. (2020). Task-driven and College English Curriculum Based Intercultural Competence Cultivation in Police University. DEStech Transactions on Social Science, Education and Human Science. Retrieved from https://doi.org/10.12783/dtssehs/icesd2020/34425

Linlin, X. I. N. G. (2018). The Application of Full English Teaching Model in Aviation Theory Courses. Higher Education of Social Science, 15(2). P. 15–18. Retrieved from https://doi.org/10.3968/10902

Meng, L., Mei, S., & Wenhui, H. (2020). Expand the Research and Practice of the Training Path of English for Military Cadets. 2020 4th International Seminar on Education, Management and Social Sciences (ISEMSS 2020). Atlantis Press. P. 114–117. Retrieved from https://dx.doi.org/10.2991/assehr.k.200826.024

Miller, Z. F., & Crowther, D. (2020). Foreign Language Learning Motivation in a US Military Academy: A Comparative Case Study on the Effects from the Learning Environment. Applied Language Learning, 30(1-2). P. 41–59.

Mitchell, P. (2016). The Impact of the Storyline Method on the Foreign Language Classroom: An Action Research Case Study with Military Linguist Cadets', Doctor of Education, University of Derby. Retrieved from https://derby.openrepository.com/handle/10545/609884

NATO. (2015). A common language for NATO and its partners. Retrieved from https://www.nato.int/cps/en/natohq/news_125041.htm

Niculescu, B. O., & Obilişteanu, G. (2018). Developing the Cadets’ Communication Competence from an Intercultural Perspective. Land Forces Academy Review, 23(2). P. 136–142. Retrieved from https://doi.org/10.2478/raft-2018-0016

Puspitasari, N. N. S. W. (2018). Developing English Materials for Military Cadets. Jurnal Pendidikan Bahasa Inggris Indonesia, 6(2). Retrieved from https://core.ac.uk/download/pdf/33522825.pdf

Seo, D. H. (2016). Some Implications of Digital Humanities in Korea Military Academy Cadets’ Education. Research on Humanities and Social Sciences, 6(10). P. 144–152. Retrieved from https://core.ac.uk/download/pdf/234675100.pdf

Shverova, L. S., Zadorozhnaia, E. Y., Avanesova, T. P., Gruzdeva, L. K., Gruzdev, D. Y., & Popova, A. V. (2020). Maritime Technical English in Shaping the Professional Expertise of a Cadet in Accordance with National and International Law. Journal of Critical Reviews, 7(12). P. 1625–1634. Retrieved from http://dx.doi.org/10.31838/jcr.07.12.268

Siraranghom, W. (2020). The Needs of Air Cadets in an English-Speaking Course. The New English Teacher, 14(2). P. 139-139. Retrieved from http://www.assumptionjournal.au.edu/index.php/new/EnglishTeacher/article/download/4466/2805/10572

Siraranghom, W., & Jarunthawatchai, W. (2018). Investigating the Pragmatic Awareness of EFL Learners: Thai Air Force Cadets. Veridian E-Journal, Silpakorn University (Humanities, Social Sciences and arts), 11(5). P. 403–425. Retrieved from https://he02.tci-thaijo.org/index.php/Veridian-EJournal/article/view/161153/116204

STANAG 6001. (2010). Edition 4. Language Proficiency Levels. Retrieved from http://www.stanag6001.com/languages/

Sung, K., Yang, S., & Jung, H. (2016). A Study on Military Cadets’ Curricular Satisfaction, their Needs for ESP, and the Future Use of English. Modern English Education, 17(1). P. 89–116.

Volynkina, N. V., Gladkikh, V. V., & Larina, T. V. (2020). Military University Cadets’ Intellectual and Creative Development during Foreign Language Education. Perspectives of Science & Education, 44(3). P. 87–95.

Vorobets, L. V. (2020). Summarizing as a Means of Development of a Communicative Competence in Aviation Sphere. International Scientific Conference «Far East Con» (ISCFEC 2020). Atlantis Press, P. 2750–2756. Retrieved from https://dx.doi.org/10.2991/aebmr.k.200312.390

Yan-Bin, S. H. I., Shun-Chuan, G. A. O., Feng, T. I. A. N., & Hao-Peng, W. A. N. G. (2016). Study of Internationalization Military English Teaching. DEStech Transactions on Social Science, Education and Human Science. Retrieved from https://doi.org/10.12783/dtssehs/eshd2016/5156

Yang, S. W., Kim, E. Y., & Jung, H. (2016). An Effective Way of Teaching Military Terms in ESP Course: Using the Movie Band of Brothers. SAI 2016 Joint International Conference. Retrieved from http://www.icem.education/conferences/seoul/sai-2016-conference-procideengs/?showMeta=2&ext=.pdf#page=98

Yao, H. Y., & Hung, Y. T. (2020). To kill or not to Kill: A Theme-based Instruction in Decision Making for Military English Learning. Educational Research (IJMCER), 2(5). P. 270–289.

Downloads

Опубліковано

30.01.2024