ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ КУРСУ БІОХІМІЇ СТУДЕНТАМ ФАКУЛЬТЕТУ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ НУЧК ІМЕНІ Т. Г. ШЕВЧЕНКА

Автор(и)

  • К. В. Бібчук Кандидат біологічних наук, доцент кафедри біологічних основ фізичного виховання, здоров’я і спорту, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка (Чернігів, Україна) https://orcid.org/0000-0002-5161-0330

Ключові слова:

біохімія, викладання, студент, фізичне виховання

Анотація

Специфіка викладання біохімії на факультеті фізичного виховання пов’язана з тим, що студенти, рівень загальнобіологічної підготовки яких зазвичай не перевищує середній, мають за один семестр засвоїти складний навчальний матеріал. Це вимагає особливої організації освітнього процесу з дисципліни «Біохімія» на факультеті фізичного виховання, що, порівняно з традиційним вивченням, сприяло б кращому засвоєнню студентами матеріалу.

Мета роботи – розглянути особливості організації освітнього процесу з біохімії зі студентами спеціальностей 014.11 Середня освіта (Фізична культура) та 017 Фізична культура і спорт Національного університету «Чернігівський колегіум» (НУЧК) імені Т. Г. Шевченка.

Методологія. Роботу виконано на основі компетентнісного підходу до професійної підготовки вчителів фізичної культури та фахівців з фізичного виховання і спорту; використано методи аналізу та синтезу, систематизації та узагальнення актуальної наукової інформації.

Наукова новизна. У статті вперше розглянуто організацію освітнього процесу з біохімії зі студентами спеціальностей 014.11 Середня освіта (Фізична культура) та 017 Фізична культура і спорт НУЧК імені Т. Г. Шевченка. Наводяться особливості лекційної та лабораторно-практичної частин цього курсу.

Висновки. Розглянуті особливості організації освітнього процесу з біохімії зі студентами спеціальностей 014.11 Середня освіта (Фізична культура) та 017 Фізична культура і спорт свідчать про необхідність відмови від традиційного викладання біохімії для небіологічних спеціальностей ЗВО. Застосування удосконаленої мультимедійної наочності, активних методів навчання, диференційованих завдань для самостійної роботи на заняттях та індивідуальних творчих завдань із залученням навчальної платформи Moodle полегшує студентам засвоєння навчального матеріалу з біохімії, забезпечуючи, поряд з цим, набуття ними необхідних компетентностей. Перспективою для майбутніх досліджень слід вважати створення цілісної методики викладання курсу біохімії та методичних розробок з окремих її тем, що у подальшому може бути оформлене у вигляді друкованого робочого зошита з цієї дисципліни для студентів факультету фізичного виховання.

Downloads

Опубліковано

06.03.2024

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА СПОРТУ