МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ У ФОРМУВАННІ В МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ГОТОВНОСТІ ДО ХУДОЖНЬОЇ ВЗАЄМОДІЇ З ПІДЛІТКАМИ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.242640Ключові слова:
майбутні вчителі музичного мистецтва, готовність до художньої взаємодії, методологічні підходи, підлітки, суб’єктно - особистісний підхідАнотація
Статтю присвячено висвітленню методологічних підходів у формуванні в майбутніх учителів музичного мистецтва готовності до художньої взаємодії з підлітками.
Мета роботи – визначити та обґрунтувати методологічні підходи, що є основою експериментальної методики формування в майбутніх учителів музичного мистецтва готовності до художньої взаємодії з підлітками.
Методологія. У статті використано теоретичні методи: аналіз філософської, науково-методичної, психолого-педагогічної літератури; порівняльний аналіз, синтез, узагальнення, систематизація з метою визначення та обґрунтування методологічних підходів у формуванні в майбутніх учителів музичного мистецтва готовності до художньої взаємодії з підлітками.
Наукова новизна полягає у визначенні та обґрунтуванні методологічних підходів у формуванні в майбутніх учителів музичного мистецтва готовності до художньої взаємодії з підлітками.
Висновки. Зроблено висновки про те, що визначення методологічних підходів у формуванні в майбутніх учителів музичного мистецтва готовності до художньої взаємодії з учнями підліткового віку спирається на розуміння їх як системи теоретичного знання, що виконує роль керівних орієнтирів, засобів наукового дослідження, як вихідних принципів і позиції дослідника, що визначають загальну мету та стратегію відповідної діяльності, принципову методологічну орієнтацію дослідження. У статті представлено процес і результат теоретичного дослідження щодо визначення та обґрунтування методологічних підходів у формуванні в майбутніх учителів музичного мистецтва готовності до художньої взаємодії з підлітками: суб’єктно-особистісного, аксіологічного, культурологічного, герменевтичного, діяльнісного, діалогічного, синергетичного.
Закцентовано увагу на тому, що об’єднувальною ідеєю, фундаментом теоретичних, методико-практичних пошуків у галузі підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до художньої взаємодії з підлітками визначено суб’єктно-особистісний підхід, сутність якого полягає в актуалізації суб’єктності майбутніх учителів, розвитку у них особистісних і професійних якостей.
Подальшого вивчення набувають питання обґрунтування організаційно-методичної моделі формування в майбутніх учителів музичного мистецтва готовності до художньої взаємодії з учнями підліткового віку.