ВИКОРИСТАННЯ ЧАТУ GPT ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ГРАМАТИКИ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Ганна Дивнич Кандидат наук з державного управління, доцент кафедри іноземної філології, Національний університет «Чернігівська політехніка» https://orcid.org/0000-0003-4240-5391
  • Наталія Гайдай Викладач кафедри педагогіки та методики викладання іноземних мов, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-4534-9244
  • Юлія Шевченко Старший викладач кафедри іноземної філології, Національний університет «Чернігівська політехніка» https://orcid.org/0000-0001-7701-1291

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.242717

Ключові слова:

штучний інтелект, академічна доброчесність, завдання та вправи, граматична компетентність, чат GPT

Анотація

Стрімкий розвиток цифрових інформаційних технологій, штучного інтелекту та публічне використання чату GPT зокрема, загострив питання форм і методів використання даної технології в освітньому процесі на користь здобувачів вищої освіти та викладачів при збереженні норм академічної доброчесності. Адже, як будь-який інструмент, його можна використати як на користь, так і для зловживань.
Метою даної статті є запропонувати оптимальні методи взаємодії здобувачів вищої освіти з чатом GPT в рамках вивчення англійської мови задля розвитку граматичної компетентності.
Методологія: зміст роботи базується на власному досвіді авторів та підкріплюється аналізом вітчизняних та зарубіжних наукових досліджень. Таким чином, в той час як проблема позитивного та негативного впливу штучного інтелекту, і чату GPT зокрема, на освіту вцілому є активно наразі досліджуваною, наукова новизна даної роботи полягає у тому, що вперше у вітчизняній методиці розроблена система завдань і вправ (рецептивних, рецептивно-репродуктивних, рецептивно-продуктивних та продуктивних) для розвитку граматичної компетентності здобувачів вищої освіти із використанням чату GPT при вивченні англійської мови.
Зроблено висновок, що Чат GPT має потужний потенціал для збільшення інтерактивності та індивідуального підходу у вивченні англійської мови вцілому і розвитку граматичної компетентності здобувачів вищої освіти зокрема, водночас маючи можливі загрози, пов’язані з порушенням норм академічної добпрочесності. Здобувачі вищої освіти можуть використовувати чат GPT як джерело необхідної інформації, генератор письмових та аудіо текстів іноземною мовою, співрозмовника, який є носієм мови що вивчається, а також як вчителя, який генерує завдання та контролює його. Робота з чатом GPT може бути етапом підготовки для подальшої роботи в класі або формою самостійної роботи.

Downloads

Опубліковано

16.09.2024

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНИХ УЧИТЕЛІВ І ВИКЛАДАЧІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ