РУХОВІ ЯКОСТІ: ПРОБЛЕМИ ТЕРМІНОЛОГІЧНОГО АПАРАТУ

Автор(и)

  • Микола Носко Доктор педагогічних наук, професор, радник ректора Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка, Дійсний член (академік) НАПН України https://orcid.org/0000-0001-9903-9164
  • Юлія Носко Доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри дошкільної та початкової освіти, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0003-1077-8206

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.242508

Ключові слова:

рухові якості, розвиток, рухові вміння і навички

Анотація

Поняття «рухові якості», «рухові навички й уміння» є часто вживаними у процесі фізичного виховання, зокрема в освітньому дискурсі, а також у спортивному процесі тренування. Авторів, які вивчають розвиток рухових якостей і формування рухових умінь і навичок, немало. Проте часто дослідники мають власне  тлумачення й визначення цих головних чинників у фізичній культурі та спорті. Наші аргументи й висновки ґрунтуються на першоджерелах класиків біомеханіки, а також на власних дослідженнях, що в подальшому має бути приведене до спільного знаменника.

Мета роботи – на підґрунті джерельних даних (літературних джерел), дати правильне визначення та класифікувати рухові якості, уміння й навички.

Методологія дослідження поґрунтована на вивченні класиків біомеханіки та методичних принципах диференційного підходу до визначення рухових якостей, умінь і навичок.

Наукова новизна дослідження полягає саме в правильному визначенні й тлумаченні рухових якостей, навичок і вмінь як у біомеханіці, так і в інших навчальних дисциплінах: теорії та методиці фізичного виховання, теорії спорту тощо.

Висновки. Дослідження історичної джерельної бази дають підґрунтя зробити такі висновки: рухові якості розвиваються, а рухові вміння і навички формуються.

Downloads

Опубліковано

07.11.2024

Номер

Розділ

БІОМЕХАНІЧНІ, ПЕДАГОГІЧНІ, МЕДИКО-БІОЛОГІЧНІ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА СПОРТУ