ДИНАМІКА АНТРОПОМЕТРИЧНИХ ПОКАЗНИКІВ І СПЕЦІАЛЬНИХ РУХОВИХ ЯКОСТЕЙ УЧНІВ 13-14 РОКІВ У ПРОЦЕСІ ПОЗАКЛАСНИХ ЗАНЯТЬ З ВОЛЕЙБОЛУ

Автор(и)

  • Ігор Синіговець Кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент кафедри фізичної реабілітації, Національний університет «Чернігівська політехніка» https://orcid.org/0000-0002-4456-4399
  • Володимир Борисенко Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фізичної реабілітації, Національний університет «Чернігівська політехніка» https://orcid.org/0000-0003-0840-6040
  • Василь Синіговець Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методики фізичного виховання, Глухівський національний університет імені Олександра Довженка https://orcid.org/0000-0003-3781-115X
  • Сергій Гаркуша Доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки, психології та методики фізичного виховання, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-7120-1446

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.242511

Ключові слова:

спеціальні рухові якості, учні 13 - 14 років, волейбол, позакласні заняття

Анотація

Позакласні заняття з волейболу представляють собою ключовий компонент фізичного виховання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Комплексний розвиток рухових якостей в процесі позакласних занять учнів 13-14 років з волейболу є одним з пріоритетних напрямків підвищення їх фізичної підготовки. Головними компонентами спеціальної фізичної підготовки є вправи волейболу, які включають змагальні вправи, а також спеціальні вправи, що мають схожу рухову структуру та акцентують увагу на нервово-м’язових зусиллях, які використовуються при виконанні технічних прийомів гри.

Мета роботи спрямована на визначення динаміки впливу засобів волейболу на розвитку антропометричних показників і спеціальних рухових якостей учнів 13-14 років у процесі позакласних занять та прогнозу їх розвиту.

Методологія дослідження базується на принципах використання системного підхід та традиційних науково-методичних засобів вимірювання, оцінювання рухового тестування та прогнозування їх результатів.

Наукова новизна дослідження полягає у визначені динаміки розвитку спеціальних рухових якостей, у визначенні прогностичних параметрів процентних приростів та надійності показників антропометричних вимірювань та спеціальних тестів у процесі позакласних занять з волейболу учнів 13-14 років

Висновки. Результати педагогічного експерименту вказують на позитивний вплив запроваджених засобів і методів на розвиток  антропометричних показників та спеціальних рухових якостей учнів 13-14 років у процесі позакласних занять з волейболу, обґрунтовують необхідності впровадження диференційованого підходу в процесі фізичної підготовки.

Downloads

Опубліковано

07.11.2024

Номер

Розділ

БІОМЕХАНІЧНІ, ПЕДАГОГІЧНІ, МЕДИКО-БІОЛОГІЧНІ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА СПОРТУ