ДИНАМІКА АНТРОПОМЕТРИЧНИХ ПОКАЗНИКІВ І СПЕЦІАЛЬНИХ РУХОВИХ ЯКОСТЕЙ УЧНІВ 13-14 РОКІВ У ПРОЦЕСІ ПОЗАКЛАСНИХ ЗАНЯТЬ З ВОЛЕЙБОЛУ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.242511Ключові слова:
спеціальні рухові якості, учні 13 - 14 років, волейбол, позакласні заняттяАнотація
Позакласні заняття з волейболу представляють собою ключовий компонент фізичного виховання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Комплексний розвиток рухових якостей в процесі позакласних занять учнів 13-14 років з волейболу є одним з пріоритетних напрямків підвищення їх фізичної підготовки. Головними компонентами спеціальної фізичної підготовки є вправи волейболу, які включають змагальні вправи, а також спеціальні вправи, що мають схожу рухову структуру та акцентують увагу на нервово-м’язових зусиллях, які використовуються при виконанні технічних прийомів гри.
Мета роботи спрямована на визначення динаміки впливу засобів волейболу на розвитку антропометричних показників і спеціальних рухових якостей учнів 13-14 років у процесі позакласних занять та прогнозу їх розвиту.
Методологія дослідження базується на принципах використання системного підхід та традиційних науково-методичних засобів вимірювання, оцінювання рухового тестування та прогнозування їх результатів.
Наукова новизна дослідження полягає у визначені динаміки розвитку спеціальних рухових якостей, у визначенні прогностичних параметрів процентних приростів та надійності показників антропометричних вимірювань та спеціальних тестів у процесі позакласних занять з волейболу учнів 13-14 років
Висновки. Результати педагогічного експерименту вказують на позитивний вплив запроваджених засобів і методів на розвиток антропометричних показників та спеціальних рухових якостей учнів 13-14 років у процесі позакласних занять з волейболу, обґрунтовують необхідності впровадження диференційованого підходу в процесі фізичної підготовки.