ІННОВАЦІЙНІ ПЕДАГОГІЧНІ ПІДХОДИ У КОНТЕКСТІ ОСВІТНІХ РЕФОРМ

Автор(и)

  • Оксана Сагач Доктор педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки, корекційної освіти та менеджменту Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К. Д. Ушинського https://orcid.org/0000-0002-4504-3405
  • Олександр Архипов Доктор педагогічних наук, професор, Український державний університет імені Миколи Драгоманова https://orcid.org/0000-0002-8439-5833
  • Микола Носко Доктор педагогічних наук, професор, радник ректора Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка, Дійсний член (академік) НАПН України https://orcid.org/0000-0001-9903-9164
  • Віктор Радзієвський Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри фізичного виховання і здоров'я, Національний медичний університет імені О.О. Богомольця https://orcid.org/0000-0002-3778-6081

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.242525

Ключові слова:

інновації, діяльнісний підхід, інноваційні технології, діяльнісні методи, педагог

Анотація

Для сучасної система освіти характерні постійні оновлення та впровадженням новітніх технологій. Динамічність її перетворення вимагає від педагога, який є носієм інформації, неперервного здобуття нових знань, навичок, підвищення компетентності. Професійний розвиток учителя – є процесом перетворень у педагогічній діяльності. Розвиток або принципові перетворення є результатом діяльності в основі якої лежить концептуальний підхід. Така діяльність – інноваційна. Інновації в освіті полягають у зміні її цілей і результатів освіти, тобто зміні змісту Сьогодні відбувається процес активного реформування вітчизняної загальної середньої освіти, упроваджується Концепція Нової української школи, якою передбачається використання інноваційних педагогічних підходів, зокрема діяльнісного.

Метою статті є аналіз інноваційних педагогічних підходів, відповідних методів та технологій,  у контексті освітніх реформ сьогодення.

Методологічною основою статті є філософські, психологічні, педагогічні теорії та положення, які розкривають концептуальні підходи щодо досліджуваної проблематики.  

Наукова новизна полягає у тому, що у статті розглянуто інноваційні педагогічні підходи, зокрема діяльнісний та діяльнісні методи організації навчання; інноваційні технології, зокрема, інноваційні технології фізичного виховання.

Висновки. Інноваційний підхід в освіті направлений, перш за все, на формування інноваційного мислення, на перетворення якості самого навчального процесу, на оновлення методики. У сфері фізичного виховання інноваційнійсть має бути направлена на збільшення рухової активності та розвиток валеологічної грамотності. Інноваційність, дає можливість подолати консервативність характерну для освітньої системи, забезпечує умови для створення механізмів швидкого, гнучкого реагування на перетворення у потребах держави та особистості, соціального замовлення.

Downloads

Опубліковано

07.11.2024

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА СПОРТУ