ВИКОРИСТАННЯ ТРАДИЦІЙНИХ ТА ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ МОНІТОРИНГУ ПОСТАВИ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Валентин Бондаренко Доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри спеціальної фізичної підготовки Національної академії внутрішніх справ https://orcid.org/0000-0002-0170-2616
  • Валентин Голуб Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри спеціальної фізичної підготовки Національної академії внутрішніх справ https://orcid.org/0000-0001-6768-1769
  • Яна Шумко Науковий співробітник відділу підготовки навчально-наукових видань Національної академії внутрішніх справ https://orcid.org/0000-0001-6297-6445
  • Олександр Кузенков Доцент кафедри спеціальної фізичної підготовки Національної академії внутрішніх справ https://orcid.org/0000-0003-1161-4887

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.242529

Ключові слова:

здобувачі вищої освіти, моніторинг, постава, фізичне виховання

Анотація

Мета статті: обґрунтувати використання традиційних та інноваційних технологій для моніторингу постави здобувачів вищої освіти.

Методологія. Для досягнення мети та вирішення завдань дослідження використано комплекс сучасних теоретичних методів, зокрема концептуально-порівняльного аналізу, структурно-системного аналізу, синтезу, узагальнення. За допомогою використаних методів систематизували й узагальнювали інформацію стосовно досліджуваних об’єкта та предмета, зіставляли наявні теоретичні підходи та методи моніторингу постави здобувачів вищої освіти.

Наукова новизна. Наукова новизна дослідження полягає у висвітленні традиційних та інноваційних технологій моніторингу постави здобувачів вищої освіти. З’ясовано наявність суб’єктивних (візуальних) та об’єктивних (інноваційних, комп’ютерних) методів визначення порушень постави здобувачів освіти зокрема сутулості, округлої, кругловигнутої та плоскої спини.

Висновки. Констатовано, що використання моніторингу дозволяє здійснювати оцінювання поточного стану соматичного здоров’я здобувачів вищої освіти та прогнозувати можливі зрушення. Виявлено, що праці більшості дослідників спрямовані на вивчення особливостей та розроблення методик формування постави. Застосування технологій моніторингу постави й оцінювання просторового розташування біоланок тіла досліджуваних зумовлено матеріально-технічним забезпечення підрозділу та кваліфікацією персоналу. Визначено, щ розвиток постави залежать від численних факторів, де ключовими є формування вигинів хребта і балансу м’язів, що утримують тіло у вертикальному положенні. Важливим чинником впливу на формування постави здобувачів вищої освіти є рівень рухової активності. Встановлено, що одержані дані щодо стану постави здобувачів вищої освіти дозволять вносити корективи в робочі програми навчальних дисциплін, розробляти комплекси фізичних вправ, які спрямовані на розвиток гнучкості в суглобах певних біоланок тіла, розвитку м’язів хребетного стовпа.

Downloads

Опубліковано

07.11.2024

Номер

Розділ

СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ ЗДОРОВ'Я ТА ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ У ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ