ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНЕ ПІДҐРУНТЯ ЩОДО ВПРОВАДЖЕННЯ ХОРЕОТЕРАПІЇЇ НА УРОКАХ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ З УЧНЯМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

Автор(и)

  • Марія Трояновська Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри, педагогіки, психології та методики фізичного виховання, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0009-0009-6804-2665

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.242537

Ключові слова:

хореотерапія, учні з особливими освітніми потребами, фізична культура

Анотація

У статті проаналізовано теоретичні та методологічні праці щодо впровадження хореотерапії на уроках фізичної культури для учнів з особливими освітніми потребами. В Україні цей метод поки недостатньо поширений, тому популяризація та розвиток хореотерапії є вкрай актуальними. Визначено, що хореотерапія – альтернативний метод роботи з учнями з особливими потребами. Наголошено, що за допомогою рухів такі учні можуть виразити приховані емоції, а вчитель – дослідити нові моделі поведінки. У роботі розкриваються функції танцю, що підвищує самооцінку школяра та впевненість у собі. Окреслено, як хореотерапія  застосовується для реабілітації учнів, сприяє усвідомленню власного тіла і розвитку емоційної саморегуляції. Також ефективна для фізичної реабілітації при різних захворюваннях – інсульті, травмах, паркінсонізмі тощо. Вправи на рівновагу, гнучкість, координацію рухів допомагають відновити рухові функції.

Мета роботи – проаналізувати наукові праці, що складають теоретико-методо­логічну основу роботи з впровадження хореотерапії на уроках фізичної культури для учнів з особливими освітніми потребами.

Методологія. Для реалізації основних завдань дослідження використано теоретичні методи: порівняння, зіставлення та узагальнення.

Наукова новизна дослідження полягає у найбільш поглибленому вивчені хореотерапії в роботі з учнями з особливими освітніми потребами, для ефективного проведення уроків фізичної культури.

Висновки. Теоретичний аналіз наукових праць із хореотерапії вказує на важливість цього методу в роботі з учнями з особливими освітніми потребами. Вони підкреслюють вплив терапії на фізичний, емоційний та соціальний розвиток цих учнів, а також сприяння їхній інтеграції та покращення якості життя. Отже, хореотерапія виявляється обґрунтованим та перспективним методом для підтримки цієї особливої категорії дітей.

Downloads

Опубліковано

07.11.2024

Номер

Розділ

СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ ЗДОРОВ'Я ТА ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ У ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ