НЕФОРМАЛЬНА ОСВІТА ЯК АКТУАЛЬНИЙ ТРЕНД СУЧАСНОЇ ОСВІТИ ЄВРОПИ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.242801Ключові слова:
освіта, неформальна освіта, Європа, громадські організації, профспілкиАнотація
Стаття присвячена основним характеристикам впровадження неформальної освіти в країнах Європи: Швеції, Чехії, Німеччині, Великобританії, Польщі. Автором визначені тенденції розвитку неформальної освіти за кордоном та описані основні етапи її прояву, виділені кількісні, якісні переваги та проблеми в розвитку даного сегменту освіти. Встановлено, що основними організаторами неформальної освіти в країнах Європи є громадські організації, освітні заклади та професійні спілки.
Метою статті є дослідження на основі теоретичних та методологічних засад особливостей розвитку неформальної освіти в країнах Європи, систематизація зарубіжного досвіду неформального навчання за кордоном.
Методологічною основою є класичні методи дослідження: метод аналізу, діалектичний метод, пояснення, узагальнення.
Наукова новизна статті полягає у досконалому вивченні особливостей розвитку неформальної освіти в країнах Європи та застосування зарубіжного досвіду в українському освітньому просторі.
Висновки. Неформальна освіта в країнах Європи є достатньо залежною від політичної, економічної та соціальної ситуації. Аналіз розвитку неформальної освіти за кордоном вказує на той факт, що даний напрямок просвітництва перебуває в постійному русі, завдяки підтримці держави, активності та ініціативі самих громадян. Важливо, що неформальна освіта в Європі орієнтується на запити громадських організацій, професійних союзів, сімей, молоді.