ВИЩА ШКОЛА УКРАЇНИ У ФОРМУВАННІ ГЛОБАЛІСТИЧНОГО МИСЛЕННЯ МОЛОДІ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ВЕКТОР (ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ АСПЕКТИ)
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.242803Ключові слова:
мережеве суспільство, мислення, парадигма вищої освіти, інформаційно - комунікаційні аспекти формування глобалістичного мисленняАнотація
Мета роботи – проаналізувати інформаційно-комунікаційні аспекти формування глобалістичного мислення молоді з акцентом на його європейському векторі в контексті соціокультурних функцій вищої школи України з рахуванням її сьогоднішніх освітніх імперативів.
Методологія. Методологічну основу дослідження склали принципи науковості, об’єктивності, методи загальнонаукові (логіки, індукції, дедукції, аналізу, синтезу) та спеціальні – наративний, узагальнення, структурно-функціонального аналізу тощо.
Наукова новизна полягає у постановці проблеми, обґрунтуванні та формулюванні завдань вищої школи України у формуванні глобалістичного мислення української молоді з акцентом на його європейському векторі та інформаційно-комунікаційних аспектах.
Висновки. Формування глобалістичного мислення молоді, у тому числі його європейського вектора, в контексті діяльності вітчизняної вищої школи є велінням часу насамперед з точки зору глобальних трендів світового розвитку в рамках сучасного етапу пришвидшеної (дифузної) глобалізації, органічним складником чого є процеси європейської інтеграції. А також з точки зору відстоювання Україною свого існування як суб’єкту міжнародних відносин, як фізичного соціуму, захищаючи цінності демократії в протидії гібридній агресії росії та маючи безпрецедентну підтримку світової спільноти. У контексті освітніх імперативів вищої школи України йдеться про формування відповідальності молодого покоління за долю своєї демократичної держави як європейської та долю планетарної спільноти загалом. Такі завдання зумовлюють внесення змін у відповідні Державні стандарти та запровадження до циклу загальної підготовки здобувачів вищої освіти дисциплін, зміст яких сприятиме формуванню глобалістичного мислення, передусім його європейського вектору («Філософія глобальних проблем людства», «Мегатренди світового розвитку», «Глобальна історія України» тощо). Практичні аспекти реалізації таких завдань мають передбачати комунікацію студентства із зарубіжною громадськістю з метою донесення світові про цінності українців, які в минулому відповідали та відповідають нині цінностям Західного світу.