ВИВЧЕННЯ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ ТА ЙОГО БАЗОВИХ ЦІННОСТЕЙ В УКРАЇНСЬКИХ ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ (З ДОСВІДУ МІСТА ЧЕРНІГОВА)
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.242811Ключові слова:
історія Європейського Союзу, цінності ЄС, загальна середня освіта, школи міста ЧерніговаАнотація
Метою наукової розвідки є аналіз досвіду вивчення історії Європейського Союзу у закладах загальної середньої освіти України, зокрема міста Чернігова, для визначення проблем, можливостей, перспектив та шляхів підвищення якості викладання зазначеної проблематики в сучасній вітчизняній школі.
Методологія дослідження зазначеної проблеми полягає у вивченні нормативної документації в галузі середньої освіти, публікацій вітчизняних науковців та опрацюванні інформації про викладання історії ЄС, наданої чернігівськими закладами загальної середньої освіти упродовж 2022–2024 рр.
Наукова новизна полягає у комплексному аналізі реальної ситуації та перспектив вивчення історії ЄС та його базових цінностей у закладах загальної середньої освіти України та міста Чернігова зокрема.
Висновки. Поставлена проблема є актуальною з огляду на євроінтеграційний зовнішньополітичний курс України, необхідність формування нового покоління українців на базових цінностях ЄС та створення нової української школи, інтегрованої в європейський освітній простір, що набуває особливого значення в умовах російсько-української війни.
Вивчення історії ЄС та імплементація його базових цінностей у загальну середню освіту реалізується у навчальній, позанавчальній і виховній складових освітнього процесу.
Для підвищення якості викладання тематики ЄС корисними є освітні онлайн-платформи, курси підвищення кваліфікації при вищих навчальних закладах, обласних інститутах післядипломної освіти, центрах професійного розвитку педагогічних працівників. Важливу підтримку надають заклади вищої освіти, які готують майбутніх вчителів. Відповідний досвід шкіл міста Чернігова свідчить про успішне використання чернігівськими педагогічними працівниками усіх зазначених можливостей сучасної української школи для досягнення високого результату.