РОЗВИТОК ВИЩОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ У КОНТЕКСТІ БОЛОНСЬКОГО ПРОЦЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.242816Ключові слова:
освіта, вища освіта, Болонська декларація, Болонський процес, європейський простір вищої освітиАнотація
Мета статті – охарактеризувати особливості розвитку вищої освіти України як учасниці Болонського процесу у контексті її входження в європейський освітній простір.
Методологія. У дослідженні, що стало основою статті, застосовано проблемний, системний, соціокультурний, історичний і синергетичний підходи, що дозволило визначити провідні тенденції та завдання національної системи вищої освіти, обумовлені Болонським процесом. У дослідженні було використано загальнонаукові методи аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення.
Наукова новизна. У статті узагальнено досвід і сучасні реалії розвитку вищої освіти в Україні як учасниці Болонського процесу. Визначено особливості розвитку вищої освіти у контексті входження України в європейський простір вищої освіти.
Висновки. Отже, Болонська декларація була підписана 19 червня 1999 року в місті Болонья міністрами освіти 29 країн Західної і Центральної Європи. Болонський процес – це сукупність заходів європейських державних установ (рівня міністерств освіти), університетів, міждержавних та громадських організацій, що мають відношення до вищої освіти, спрямованих на досягнення цілей, сформульованих у Болонській декларації. Стратегічною метою Болонського процесу є створення європейського простору вищої освіти, конкурентоспроможного та привабливого як для самих європейців, так і для студентів і науковців з усіх куточків світу. Україна приєдналася до Болонського процесу на Конференції міністрів європейських країн у травні 2005 року в Бергені. Як учасниця Болонського процесу Україна повинна вирішити низку ключових завдань, що передбачають запровадження основних інструментів функціонування європейського простору вищої освіти: національної рамки кваліфікацій, інноваційної Європейської кредитно-трансферної системи, додатка до диплома європейського зразка.