ІНФОМЕДІЙНА ГРАМОТНІСТЬ ЯК КЛЮЧОВИЙ ЕЛЕМЕНТ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ-СЛОВЕСНИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253209Ключові слова:
інфомедійна грамотність, критичне мислення, методика навчання української мови, учитель - словесникАнотація
У статті на основі методів аналізу й узагальнення наукових джерел, електронних ресурсів, педагогічного спостереження схарактеризовано особливості підготовки учителів української мови і літератури в контексті інфомедійної грамотності.
Метою статті є висвітлення та обґрунтування шляхів ефективної підготовки майбутніх учителів-словесників у контексті інфомедійної грамотності.
Методологія. Застосовано комплекс методів дослідження: теоретичних – аналіз лінгвістичної, психологічної, педагогічної літератури з проблеми дослідження; синтез й узагальнення, порівняння; опрацювання досвіду роботи викладачів ЗВО, визначення поняттєвого апарату дослідження; емпіричних – спостереження й аналіз педагогічних явищ і процесів, колективні та індивідуальні бесіди з метою виявлення основних засад застосування інфомедійних ресурсів у курсі викладання методики навчання української мови.
Наукова новизна. Акцентовано, що використання сучасних інтерактивних технологій та методик для розвитку інфомедійної грамотності, які передбачають критичний аналіз текстів, інтерактивне навчання та виховання етичної відповідальності, сприятиме підготовці майбутніх фахівців. Розглянуто вправи й завдання для формування інтегрованих компетентностей майбутніх учителів-словесників, які поєднують мовні, літературні, інформаційні складники та медіакомпоненти. Продемонстровано, як інфомедійна грамотність допомагає майбутнім учителям-словесниками адаптуватися до викликів сучасного інформаційного суспільства та ефективно використовувати інформаційні ресурси в освітньому процесі. Теоретико-методологічну основу дослідження складають класичні та сучасні надбання світової й вітчизняної лінгводидактики педагогіки, психології, діяльнісна теорія навчання та розвитку особистості.
Висновки. Уведення інфомедійної грамотності в підготовку майбутніх учителів-словесників є необхідним кроком для забезпечення їхньої професійної компетентності та ефективної адаптації до умов сучасного інформаційного суспільства. Інтеграція інфомедійної грамотності сприяє підвищенню професійної компетентності майбутніх учителів-словесників, їхньої здатності ефективно взаємодіяти зі здобувачами освіти та адаптуватися до нових викликів ув освітньому середовищі.