КОУЧИНГ ЯК ІНСТРУМЕНТ ІННОВАЦІЙ В ОСВІТІ

Автор(и)

  • Оксана Сагач Доктор педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки, корекційної освіти та менеджменту Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К. Д. Ушинського https://orcid.org/0000-0002-4504-3405
  • Олександр Архипов Доктор педагогічних наук, професор, Український державний університет імені Миколи Драгоманова https://orcid.org/0000-0002-8439-5833
  • Юлія Носко Доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри дошкільної та початкової освіти, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.253116

Ключові слова:

коучинг, коуч, мотивація, педагог, здобувач освіти

Анотація

Сучасна система вітчизняної освіти характеризується постійними оновленнями та впровадженням інноваційних педагогічних технологій. До таких, серед іншого, належить технологія коучинг технології. Коучінг сприяє активізації внутрішніх ресурсів як здобувача освіти так і педагога. Це спосіб оптимізації взаємодії між педагогом та здобувачем освіти. Технологія дозволяє виявити сильні сторони здобувача освіти, подолати особистісні бар’єри та обмеження, досягти якомога кращого результату.

Термін коучинг трактується як наставництво, надихання, тренування. Коучинг створює умови для формування особистості яка здатна реалізовувати свої потенціальні можливості, самостійно приймати відповідальні рішення. Метою використання коучингу є розкриття внутрішнього потенціалу людини.

Коучінг є взаємодією між педагогом і здобувачами освіти, коли педагог ефективно організовує процес пошуку кращих відповідей на актуальні для останніх питання. Технологія коучингу у багатьох аспектах схожа з індивідуальними тренуваннями. Визначальним у коучингу є питання мотивації – першого базового структурного компонента і навчальної діяльності і успішної коуч-сесії. Метою педагога-коуча є допомога здобувачам освіти в усвідомленому та активному навчанні.

Метою статті є розгляд особливостей технології коучингу як інструмента освітніх інновацій.

Методологічною основою статті є філософські, психологічні, педагогічні теорії та положення, які розкривають концептуальні підходи щодо досліджуваної проблематики.

Наукова новизна полягає у тому, що у статті розглянуто сутність технології коучингу, зокрема освітнього коучингу, як інструмента освітніх інновацій.

Висновки. Як технологія навчання коучинг пройшов еволюцію становлення, розвитку та вдосконалення. Сьогодні під коучингом розуміють інноваційну технологію яка є різно­видом інноваційної освітньої практики, де коуч спрямовує процес отримання особистістю нового досвіду. Метою використання освітнього коучингу є розкриття внутрішнього потенціалу людини. Змістовною складовою коучингу є трансформація.

Downloads

Опубліковано

24.07.2025

Номер

Розділ

БІОМЕХАНІЧНІ, ПЕДАГОГІЧНІ, МЕДИКО-БІОЛОГІЧНІ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА СПОРТУ