ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ БАКАЛАВРСЬКОГО СТУПЕНЯ У ВЕЛИКІЙ БРИТАНІЇ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253141Ключові слова:
соціальний працівник, професійна підготовка, практичне навчання, абітурієнт, здобувач, бакалавр, кредит, модульАнотація
У статті пропонуються результати дослідження особливостей підготовки соціальних працівників у Великій Британії: опрацьовано стандарт освіти соціальних працівників Англії; виокремлено певні напрямками складових стандарту (знання законів (право) адвокація, конфіденційність, робота з людьми, розуміння ролі соціального працівника, культура, ідентичність і цінності, етика, соціальна справедливість, спілкування, реагування на кривду, зневагу чи жорстоке поводження, постійний професійний розвиток, спостереження та рефлексія, здоров’я і якість роботи, професійна чесність, відвертість, конфлікт інтересів, професійні відносини, подарунки, гроші та прихильність, робота з колегами, прийняття рішень, облік, інформаційно-комунікаційні технології, соціальні медіа, повідомлення про проблеми); виявлено рівномірність розподілу навчального навантаження протягом всього періоду навчання здобувачів бакалаврського рівня; описано поетапність, практичної підготовка до працевлаштування за спеціальністю бакалаврів денної форми навчання за академічною кваліфікацією соціальна робота у Великій Британії.
Мета статті полягає у теоретичному аналізі та виявленні ефективних особливостей підготовки соціальних працівників з перспективою подальшого використання кращих зразків досвіду у підготовці соціальних працівників в Україні.
Методологія дослідження базується на використанні системного, особистісно орієнтованого, діяльнісного, компетентнісного та технологічного підходів. Що поєднує аналіз і синтез, порівняння та зіставлення нормативних документів, науково-педагогічних джерел, навчально-методичної літератури, педагогічного досвіту та аналізі навчальної діяльності студентів, аналізі досвіду роботи закладів вищої освіти Великої Британії.
Наукова новизна дослідження полягає у пошуку кращих зразків підготовки соціальних працівників України на прикладі визначення особливостей професійної підготовки соціальних працівників бакалаврського рівня у Великій Британії.